Biltse Nieuwe

Deelnemers laten ballen flink rollen bij petanque toernooi D.O.S.C.

Een paar van de ballen die tijdens het toernooi gebruikt werden. Foto: Anniek van Boheemen

DEN DOLDER – Ter ere van het 75-jarige bestaan van sportvereniging D.O.S.C. werd vrijdagavond 24 november vanaf 19.30 een petanque toernooi georganiseerd waar deelnemers konden genieten van een vriendschappelijk potje jeu de boules, met na afloop een borrel en een Franse kaastafel.

Midden in Den Dolder staat het sportpaviljoen van sportvereniging D.O.S.C., wat aan meerdere sporten onderdak biedt. Vrijdagavond stond de petanque-afdeling in het zonnetje: de laatste afdeling die het 75-jarige bestaan van D.O.S.C. nog moest vieren besloot dit te doen door middel van een open lustrum toernooi. Er waren 56 spelers aanwezig die in doubletten, twee spelers tegen twee andere spelers, een avond de ballen lieten rollen.

Het toernooi was open voor alle spelers: ook niet-leden waren van harte welkom om mee te spelen en te genieten van de Franse kaastafel die na afloop voor ze klaarstond. “De kaastafel organiseren we al een paar jaar voor de jeu de boules-leden, en die vonden dat al heel gezellig. Dat paste nu ook goed in het programma”, vertelt Henk Fledderus, lid van D.O.S.C. Door middel van dit toernooi hoopt D.O.S.C. dan ook de harten van eventuele nieuwe spelers te bereiken.

Luister hier naar een audio-interview door mijn collega Jil Galjé met Harry van Vlijmen:

Anniek van Boheemen

Anniek van Boheemen (2004) schrijft over van alles, maar heeft een speciale interesse in kunst & cultuur. Deze interesses uit zij in nieuwsberichten, essays en opiniestukken, maar ze is nieuwsgierig naar alle vormen van media. Ze schrijft op het moment voor de Biltse Nieuwe en studeert af en toe ook nog journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Voor tips en tops is ze te bereiken op anniek.vanboheemen@student.hu.nl.