Houten

Golfpark verandert naam van The Mondial naar De Utrechtse

Golfpark The Mondial/De Utrechtse. Foto gemaakt door: Thijmen Verkuijl

HOUTEN – Na drie jaar The Mondial geheten te hebben veranderd het golfpark in Houten de naam naar De Utrechtse. Dit nadat blijkt dat The Mondial een te pretentieuze naam blijkt te zijn.

Rond de sport golf hangt al jaren een elitair imago. Toch zegt de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie dat dit niet klopt maar dat de sport lastig van het imago afkomt en hoewel ze er druk aan werken blijft het moeilijk. Dat de sport alsnog als een sport voor elitaire wordt gezien is ook niet zo gek. Dit komt omdat je voor de sport een groot stuk land nodig hebt met veel onderhoud wat veel geld kost. Zo betaal je als volwassenen voor een lidmaatschap bij De Nieuwegeinse Golfclub al snel € 1209,00 per jaar voor het duurste lidmaatschap of € 949,00 per jaar voor het goedkoopste lidmaatschap.

Nu wil The Mondial dit imago van de sport en het golfpark veranderen. ‘We zijn erachter gekomen dat de naam De Mondial te pretentieus is en we willen eigenlijk de Utrechters en de mensen rondom Utrecht veel meer aanspreken’, verteld Rob Schroen, (Interim)directeur en straks general manager. Met deze naamsverandering hopen ze dat bijvoorbeeld de fietser in houten of iemand die langs het kanaal wandelt ook aan te trekken en niet bang te maken met een te pretentieuze naam. ‘Iedereen is welkom’, verteld Rob Schroen.

Om dit te markeren organiseert De Utrechtse in samenwerking met De Nieuwegeinse Golfclub op zondag 1 oktober een open dag. Hierbij willen ze mensen kennis laten maken met het park, de club en de sport.

Luister hieronder naar het aanvullende audiofragment van Storm Baarda. In dit interview spraken we met Rob Schroen over de naamsverandering, imago van Golf en de invloed van inflatie op de Golfclub

Thijmen Verkuijl

Thijmen Verkuijl (2003), wonend in Amsterdam, is een student op de School voor Journalistiek en met zijn achtergrond als mediavormgever is hij altijd erg gefocust op de details. De zeer positief ingestelde Thijmen geniet van elke dag door overal zoveel mogelijk uit te halen. Op deze manier gaat hij fluitend door het leven en staat hij open voor (bijna) alles. Verder is hij erg geïnteresseerd in de entertainmentwereld en is hij vaak te vinden in diverse theaters en bioscopen.