Jongeren Nemen Podium Hoge Woerd Over: Podium Takeover Brengt Nieuwe Helden Tot Leven

Op zaterdag 13 april staat Podium Hoge Woerd volledig in het teken van jonge creativiteit tijdens de langverwachte Takeover. De show, genaamd Podium Takeover: Nieuwe Helden, belooft een inspirerende showcase te worden waar jongeren hun talenten laten spreken, geïnspireerd door hun persoonlijke helden.

Pak Je Podium & Join the Takeover!

Tijdens de Podium Takeover krijgen creatieve jongeren de sleutels tot Podium Hoge Woerd en gaan ze acht weken lang aan de slag met hun talent. Verdeeld in vijf verschillende disciplines: rap/muziek, dj, (break)dance, arts en techniek – werken ze onder professionele begeleiding van coaches uit het vakgebied toe naar een indrukwekkende show in het theater.

Boris van Lieshout, jongerenprogrammeur van Klub 19 bij wijkcultuurhuis Cultuur19, legt uit: “We geven jongeren de kans om hun eigen helden te ontdekken en zich hierdoor te laten inspireren. Het draait om het bouwen van een nieuw heldenverhaal waarin zij de hoofdrol spelen.”

Professionele Begeleiding en Creatieve Ontwikkeling

Deelnemers worden intensief begeleid door ervaren coaches, zoals Della Dix en Royal in de rap/muziek discipline. Deze coaches zijn zelf actief in de muziekscene en kunnen de jongeren verder helpen in hun artistieke ontwikkeling. “We kijken echt naar waar de behoeften van de jongeren liggen en hoe we hen kunnen ondersteunen om hun talenten te ontwikkelen,” aldus Van Lieshout.

De diversiteit aan disciplines stelt jongeren in staat om nieuwe vaardigheden te ontdekken en te experimenteren met verschillende vormen van creativiteit. “Het is fantastisch om te zien hoeveel vrijheid er is in dit project en hoe jongeren de kans krijgen om nieuwe dingen uit te proberen,” voegt Van Lieshout toe.

Ontdekking van Helden en Inspiratie

Wat hoopt Van Lieshout dat het publiek zal meenemen vanuit de show? “Ik hoop dat de toeschouwers een duidelijk beeld krijgen van wie voor deze jongeren hun helden zijn, en dat ze ook zelf nadenken over wie hun eigen helden zijn,” legt hij uit. “Dit kunnen familieleden zijn die een belangrijke rol spelen in hun leven, maar ook grote iconen zoals Beyoncé of andere invloedrijke artiesten die een impact hebben op onze samenleving.”

Een interview met Boris van Lieshout:

Ade Kauffeld

Hallo mijn naam is Ade Kusumo Kauffeld, Ik ben 19 jaar oud en ik kom uit Arnhem. Al sinds de middelbare school ben ik erg geïnteresseerd geweest in de politiek. Ik hield mij erg bezig met actualiteiten en misstanden van de maatschappij. Ik las al vanaf dat ik 15 was de krant, dit deed ik eigenlijk alleen vanwege mijn interesse in het nieuws. Toen ik eenmaal een studiekeuze moest maken werd dat de lerarenopleiding geschiedenis, de schakelingen van het verleden en hoe dat ons huidige leven beïnvloed vind ik zeer interessant. Later kwam ik erachter dat het mij toch niet helemaal lag, het lesgeven en mensen iets nieuws delen is heel leuk, maar ik ben zelf heel onderzoekend gericht dus het leren van geschiedenis werd mij toch wat te saai. Toen was het toch heel voor de hand liggend om journalistiek te gaan studeren. Ik was eigenlijk al heel erg bezig met journalistiek door mijn bezigheden bij Indifferent, daar doe ik de communicatie en social media. Het schrijven over diversiteit of juist discriminatie zijn ook grote punten waar ik over zou willen schrijven, zelf ben ik als kind ook gediscrimineerd en door zulke verhalen alleen maar aan het licht te brengen stoppen we het normaliseren van discriminatie.