Nieuwegein & IJsselstein

Festival op de hoek is een succes

Poster van Festival op de Hoek

Nieuwegein – Gistermiddag organiseerden de Partner Nieuwegein en stichting de Baten Festival Op de Hoek.

Het festival Op de Hoek vond 23 september plaats in cultuurcentrum de Partner. De middag begon om half 2 ’s middags en eindigde 6 uur ’s avonds. Er waren veel verschillende activiteiten, waaronder muziek- zang- en dansworkshops voor alle leeftijden. Ook werd er gegamed, en kon iedereen die dat wilde geschminkt worden. De avond werd gezamenlijk afgesloten door een optreden van de band Stockbrood.

Veel van de bezoekers en vrijwilligers kenden elkaar al. Een van die vrijwilligers, Maureen, kijkt ondanks regen positief terug op het evenement: ‘Dit soort festivals hangen heel erg af van het weer, vandaag regende het, maar we hebben heel veel dingen die we nu binnen kunnen doen, dus dat trekt alsnog bezoekers.’ Het bezoekersaantal was vergelijkbaar met vorig jaar. Toen kwamen er zo’n 300 mensen.

Joël de Gier

Joël de Gier is in 2005 geboren in Zaandam en opgegroeid in Utrecht. Van jongs af aan wist hij dat hij journalist wilde worden. Na zijn afronding van het Christelijk Gymnasium Utrecht is hij dan ook journalistiek gaan studeren aan de Hogeschool Utrecht. Hij is nieuwsgierig van aard en kijkt met een open blik naar de wereld. Voor een goed verhaal gaat hij graag op onderzoek uit en stapt hij gemakkelijk op mensen af. Zijn ambities liggen misschien in de politiek, maar werken als sportjournalist of muziekrecensent lijkt hem zeker ook interessant.