Nieuwegein & IJsselstein

Machael de Leeuw zamelt geld in voor stichting en zoekt sponsoren

NIEUWEGEIN – Machael de Leeuw houd nu voor het tweede jaar op rij een inzamelingsactie voor de Ingeborg Douwes stichting. Deze stichting maakt zich hard voor psycho- oncologie, de psycho-sociale zorg voor mensen met kanker en hun naasten tijdens en na het hebben van kanker. Machael is nog steeds op zoek naar donateurs voor zijn kerstkaart actie.

De Leeuw (45) is sinds vorig jaar begonnen met de kerstkaartactie en heeft inmiddels heel wat publiciteit. Meerdere lokale media hebben met en over hem geschreven. En terecht want vorig jaar heeft hij 250 euro opgehaald. Dit jaar is hij daar al ruim overheen: ‘De teller staat inmiddels op 385 euro.’ Geld doneren kan via de website van De Leeuw. Op de vraag waarom de Leeuw dit allemaal doet is één simpel antwoord: ‘er moet een toekomst komen met zo min mogelijk nare gevolgen van kanker.’

De Leeuw heeft nauw contact met een ambassadeur van de Ingeborg Douwes stichting, Pia Douwes. De stichting is vernoemd naar Ingeborg Douwes. Toen zij borstkanker kreeg heeft ze besloten zich in te zetten voor de psychosociale zorg in Nederland. De stichting is bedoeld om patiënten weer controle over zichzelf te geven, in plaats van dat de ziekte dit neemt.

Doneren is mogelijk via deze link:

Het interview met Machael de Leeuw is hieronder te beluisteren:

Kars Bartels

Kars Bartels (2005, Amstelveen) studeert Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Hij is een gedreven student die de onderste steen naar boven wilt halen. Zijn interesses reiken van politiek tot onderzoeksjournalistiek, maar stoppen daar niet.