Vrijwilliger bij de reddingsbrigade

De reddingsbrigade heeft een tekort aan beschikbare vrijwilligers, waardoor het strandseizoen genoodzaakt is om te stoppen. De afgelopen jaren zien we meer hittegolven en ook meer mensen die in de nazomer naar het water trekken om daar af te koelen. Door het lagere aantal lifeguards dan tijdens het daadwerkelijke strandseizoen, is dit een stuk minder verantwoord. Veel posten hebben daarom behoefte aan nieuwe gezichten.

Het worden van een lifeguard gaat ook niet vanzelf. Daar is een speciale opleiding voor, waar men onder andere leert hoe je reddend kan zwemmen, toezichthouden en bijvoorbeeld EHBO. Wie er in aanmerking komt voor zo’n opleiding, wordt bepaald tijdens een speciale selectie.

Onze verslaggeefster Danique Mater sprak met Jolanda Schouten, vrijwilligster bij de reddingsbrigade. Ook sprak ze met Wessel Horsthuis, die tijdens het zwemmen in aanraking kwam met de vrijwilligers uit Zoetermeer. Bekijk het hier in de video!

Danique Mater

Hey lezers! Mijn naam is Danique Mater, 20 jaar oud en kom uit Zoetermeer. Momenteel typ ik mijn eerste kilometers op het toetsenbord en draai ik mijn eerste items met professionele apparatuur. Benieuwd naar mijn journalistieke avontuur? Check it out!