Duurzame tassen maken van dierenvoedingszakken

Foto: Maryse van den Ham

In het dierenasiel Reijerscop van Dierenhulpverlening Woerden maken ze voor The Christmas Challenge van het Dierenlot hele bijzondere tassen: tassen van voerzakken. Met een grote groep vrijwilligers binnen het asiel maken ze grote aantallen duurzame tassen én de opbrengst gaat volledig naar de dieren.

Stichting Dierenlot organiseert elk jaar The Christmas Challenge waarin ze dierenasiels en -liefhebbers vragen om een leuke actie te bedenken waarmee ze geld kunnen ophalen voor de dieren. Het geld wat met deze leuke en unieke acties wordt opgehaald, verdubbelt het Dierenlot (tot een bepaald bedrag). Voor het allerleukste idee geeft de stichting een extra prijs weg en als het aan de vrijwilligers van Reijerscop ligt, gaat die prijs naar hun.

“Duurzaamheid is helemaal van deze tijd en onze tassen dragen daar zeker aan bij”, zegt bestuurslid Carmèn Gopalrai, die ervan overtuigd is dat het duurzame aspect van hun actie meer kans biedt om te winnen. Of ze daadwerkelijk gaan winnen, weten ze pas in december. Tussen 15 en 31 december gaan alle deelnemende organisaties langs bij ArkelCS, het ‘Christmas’ station, om hun idee en opgehaalde bedrag te presenteren.

In de onderstaande videoreportage krijg je een uitgebreid kijkje in het gehele productieproces van de bijzondere tassen van het dierenasiel.

Maryse van den Ham

Maryse van den Ham is in 2003 geboren in Utrecht en woont sinds 2014 in Leersum. Als kind vond ze het al leuk om teksten voor anderen te schrijven. Het liefst schrijft ze fictie verhalen, maar sinds Maryse de mbo-opleiding Media en Communicatie is gaan doen, vindt ze het ook leuk om informatieve teksten te schrijven. Een opdracht voor NU.nl heeft haar gemotiveerd om journalistiek te gaan studeren op de Hogeschool in Utrecht. Maryse probeert zich zoveel mogelijk te verdiepen in onderwerpen, wil mensen informeren met haar teksten en meningen bij andere opwekken.