TechniShow opent haar deuren in de Koninklijke Jaarbeurs in Utrecht

Onlangs was de opening van de TechniShow in de Koninklijke Jaarbeurs in Utrecht. Dit is een vakbeurs voor vernieuwende, slimme en duurzame oplossingen in de maakindustrie. Met het thema ‘De Maakindustrie van Morgen’ pakken 325 exposanten groots uit met demonstraties om hun innovaties, oplossingen en nieuwe technieken te laten zien. De TechniShow vindt tegelijk plaats met de vakbeurs ESEF Maakindustrie. De combinatie zorgt ervoor dat makers en bedrijven samen onder één dak zijn.

Jan Aalberts, de oud-CEO en oprichter van Aalberts Industries, opende de TechniShow op 12 maart: “Het is niet slecht om naar het verleden te luisteren, want het verleden komt vaak terug, maar in een andere vorm”. TechniShow en ESEF Maakindustrie vormen samen het meest uitgebreide platform in de Benelux voor industriële productietechnologie, het bewerken en verwerken van metalen en kunststoffen. Deze beurs zorgt voor een unieke gelegenheid voor bedrijven, studenten, onderzoeksinstellingen, overheden en makers om elkaar te ontmoeten. Iedereen komt samen om demonstraties bij te wonen, innovaties te ontdekken en vooral te netwerken. “Bezoekers zijn dan ook van harte welkom om beide vakbeurzen te bezoeken om zo tot een perfecte combinatie van ‘make and buy’ oplossingen te komen”, licht Ricardo Vivas, beursmanager van ESEF Maakindustrie toe.

“3D-printen wordt steeds meer onderdeel van het hele maakproces. Op het themaplein tonen exposanten verschillende innovaties op dit vlak. AM-delen hebben echter bijna altijd nabewerking nodig. Dit is een wezenlijk onderdeel van het AM-proces. De machines en technologie daarvoor vinden de bezoekers elders op TechniShow,” vertelt Ricardo verder. Het additive manufacturing (3D-printen) is deze editie dan ook een van de hoofdthema’s.”