Utrecht Centrum

Tivoli Vredenburg opent deuren voor stemmers

Geschreven door Mies Vesseur

Woensdag 22 november konden alle mensen boven de 18 jaar hun stem uitbrengen. Ook in poppodium Tivoli Vredenburg konden mensen stemmen.

‘’Stipt om 7.30 uur kwamen de eerste mensen stemmen bij stembureau Tivoli Vredenburg.’’ verteld stembureau voorzitter Patrick Ruitenberg. De hele dag door was het druk met stemmers. Rond 17.00 uur kwamen er veel mensen vanuit het werk. De mensen die om 21.00 uur in de rij stonden konden als laatsten stemmen.

Tivoli Vredenburg is sinds 2021, het coronajaar, een stemlocatie. ‘’Van jong tot oud komt hier over de vloer om te stemmen, dat maakt deze stemlocatie zo leuk.’’ Zegt meneer Ruitenberg. De locatie Tivoli is een drukbezochte stemlocatie, omdat het dichtbij het station ligt. Iedereen komt nog even snel langs voordat ze gaan werken of naar huis gaan om te eten.

Om 21.00 mocht niemand meer stemmen. Daarna werden alle stemmen geteld door alle vrijwilligers van de stemlocatie in Tivoli Vredenburg. ‘’De bussen omkiepen, alles uitvouwen en gaan tellen.’’ Verteld meneer Ruitenberg.

In de avond van woensdag 22 november wordt bekend dat PVV, de partij van Geert Wilders, het grootste wordt. In Utrecht is GroenLinks PvdA, de partij van Frans Timmermans, de grootste partij. Bron: NOS

Liv Galjé praat met Patrick Ruitenberg over het vrijwilligerswerk bij de stemlocatie Tivoli Vredenburg.

Liv Galjé

Liv Galjé, geboren in Zaandam, is beginnend journalist en student journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Haar passie voor de journalistiek begon al op jonge leeftijd. Ze heeft tijdens haar middelbare schooljaren op het Zaanlands Lyceum met bevlogenheid gewerkt op de redactie van de schoolkrant Prometheus, waar ze hoofdredactrice is geweest. Het was dan ook geen verassing dat ze de studie journalistiek ging doen. Ze zou graag de journalistieke wereld in willen duiken op het gebied van kranten, tijdschriften en televisie. Ook is haar ambitie om zowel achter als voor de camera te staan, om mensen het dagelijkse nieuws te brengen. Liv kijkt er naar uit om het prachtige historische Utrecht te ontdekken door nieuws te vergaren uit alle hoeken van de stad. Liv Galjé is te bereiken voor contact, nieuws en journalistieke tips via liv.galje@student.hu.nl