Utrecht Centrum

Gijs Boerrigter traint bij Train More: ”Een hippe en speciale sportschool”

Gijs Boerrigter bij Train More

Sportscholen van Train More, onderdeel van de Urban Gym Group, zijn overal in Nederland te vinden. De ‘urban fitness playground’ gaat naast het sporten samen met een ‘sfeervolle’ inrichting.

Gijs Boerrigter traint regelmatig bij Train More; “ze weten wel een bijzondere sfeer te creëren binnen de gym.” Bij de ‘normale’ varianten  van de sportscholen is  duidelijk veel aandacht besteed aan inrichting, maar naast deze locaties zijn er ook sportscholen met de status ‘Black Label’. Hier is naast fitnessapparatuur een DJ-booth aanwezig. Daarnaast is de inrichting van deze locaties helemaal zwart. De nieuwste variant: ‘Red Label’ richt zich op een nog compactere community-gedreven club. De Red Label locaties zijn maar voor een beperkt aantal leden toegankelijk en richt zich weer meer op persoonlijke aandacht.

De sportscholen kennen ook het “Train more, pay less concept” hiermee proberen ze hun leden te motiveren voor een workout. Members bouwen bij iedere workout namelijk 1 euro korting op, op het lidmaatschap. Dit is voor leden uiteraard erg prettig ook omdat het sporten vaak samengaat met gezond eten wat vaak duurder is dan minder gezonde voedsel opties.

De locaties midden in de stad maken het voor onder andere studenten populair. Ook Gijs merkt dat er meer jongeren zitten; ‘ik denk dat de bijzondere sfeer iets is waar jongeren op aanslaan.’ De studenten zijn groot onderdeel van de Train More doelgroep en maken dan ook het grootste onderdeel uit van de Train More community.

Tekst door: Sofie Bravenboer

Gijs Boerrigter is een sportieve geograaf. Hij is 3 keer per week te vinden in de sportschool en daarnaast voetbalt hij ook 2 keer per week. De ‘hype’ rondom Train More is voor hem ook nieuw.

Audio door: Vos Vissers

Vos Vissers

Ik ben Vos Vissers (2005), geboren in Nijmegen. Ik ben heel erg geïnteresseerd in de politiek en maatschappelijke vraagstukken. Naast school ben ik ook actief als vrijwilliger bij verschillende organisaties. Dit is mijn eerste jaar aan de School voor Journalistiek in Utrecht en heb gekozen voor deze studie omdat ik het leuk vind om op onderzoek uit te gaan en in gesprek te gaan met mensen. Dit jaar ga ik me dag en nacht bezighouden met wat er gaande is in de binnenstad van Utrecht. Voor contact: vos.vissers@student.hu.nl