Utrecht Noord

Kickboksschool in Overvecht deed mee aan de Nationale Sportweek

De stad Utrecht heeft meegedaan aan de Nationale Sportweek onder ‘Doe mee in Utrecht’ waar men zich kon inschrijven voor de verschillende activiteiten.Het initiatief komt van de Nederlands Olympisch Comité en de Nederlandse Sport Federatie (NOC*NSF) Nationale Sportweek die zich afgelopen week heeft voorgedaan. Een van de aanbieders van de activiteiten is Danny de Vries (54) van de kickboksschool ‘The Colosseum Gym’ in Overvecht.

Het is de eerste keer dat de kickboksschool zich aanbiedt aan de Nationale Sportweek. Hiervoor stelde ze een aantal data ter beschikking waarin mensen mee konden doen aan verschillende activiteiten. De kickboksschool merkt door de deelname aan de Nationale Sportweek dat er nieuwe mensen en ook vrienden/familie van leden komen.

‘Sporten is belangrijk voor de fysieke en mentale weerbaarheid’, aldus Danny. Ook het sociale aspect speelt volgens hem een rol. Danny en zijn collega’s geloven vooral in het groepsaspect binnen de kickboksschool. Ze zien zowel kinderen als volwassenen beter worden in een groepsdynamiek. De voordelen aan in een groep sporten zijn volgens Danny: ‘je kunt jezelf optrekken aan mensen, je ziet voorbeelden en je kunt jezelf meten aan anderen’.

‘In de coronatijd en een lange periode daarna’ was er volgens Danny een daling in het aantal leden. Nu ziet Danny dat mensen zich weer beseffen hoe belangrijk het is om te sporten. Volgens Danny heeft de afname er mee te maken dat het een moeilijke tijd was om de motivatie weer op te pakken. Daarnaast heeft de populariteit van de vechtsport er mee te maken dat ze meer leden krijgen volgens Danny.

De NOC*NSF Nationale Sportweek is een initiatief van de Europese Commissie en onderdeel van de Europese Week van de Sport. De Nationale Sportweek heeft als doel om zoveel mogelijk mensen in contact te brengen met sport en bewegen in Nederland.

Verslaggever Rolán Bouzas Wensing ging langs bij Anouk Lammers, eigenares van Bootcamp Utrecht, een organisatie die ook meedeed aan de Nationale Sportweek 2023.

Joe van der Linde

Mijn naam is Joe van der Linde (21), ik kom uit het altijd gezellige Limburg.  Momenteel ben ik een eerstejaars student op de opleiding voor Journalistiek binnen de Hogeschool Utrecht (HU). Ik ben de Journalistiek ingerold door de boeken van Tim de Wit, Erik Mounthaan en Ron Fresen. Hiervoor heb ik de opleiding Evenementenorganisatie, Marketing en Communicatie gedaan. Hier heb ik ook een gastcollege gehad van Fons Lambie, wat ik toen al heel interessant vond. Na mijn vorige opleiding was ik werkzaam in de uitzendbranche waar ik verschillende functies heb bekleed. Uiteindelijk heb ik besloten om toch weer te gaan studeren en aan de hand van de bovenstaande genoemde boeken kwam ik uit bij journalistiek.  Later hoop ik bij de televisie te gaan werken. Hier zou ik graag als verslaggever, presentator, buitenland correspondent, eindredacteur of progamma maker aan de slag te gaan.