Utrecht Oost

Demi Vollering volgt Utrechtse Annemiek van Vleuten op als winnares van Vuelta España Femenina

Lennard Beens, voorzitter Utrechtse Studenten Wieler Vereniging.

Uithof- Vorig jaar nam de Utrechtse Annemiek van Vleuten afscheid van haar wielercarrière. Ze won La Vuelta España Femenina drie keer achter elkaar, met haar laatste Vuelta-overwinning in haar laatste wielerjaar. Demi Vollering volgde haar op en won de Ronde van Spanje.

Ook bij de Utrechtse Studenten Wieler Vereniging (U.S.W.V) de Domrenner worden de wielerwedstrijden met veel aandacht gevolgd. Lennard Beens, de voorzitter van U.S.W.V, vertelt dat de wielersport sinds de uitbraak van corona in 2020 in een opwaartse trend zit. De vereniging ziet een stijgende lijn in de aanmeldingen en merkt dat wielrennen steeds meer aandacht krijgt. Beens benadrukt echter dat de vrouwelijke ronden nog niet de aandacht en het formaat krijgen die ze verdienen. Zo zijn de wielerwedstrijden korter en bestaat de vrouwelijke Ronde van Spanje pas sinds 2015, terwijl de mannelijke ronde al sinds 1935 wordt verreden.

Hieronder een video-interview met Lennard Beens, voorzitter van de U.S.W.V.

Voor vragen en/of opmerkingen kan gemaild worden naar storm.baarda@student.hu.nl

Storm Baarda

Storm Baarda (2003) komt uit Zaltbommel. Hij is een eerstejaars student Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Hij heeft ervaring in de toegepaste psychologie, wat hij ook toepast in zijn werk als journalist. Hij is nieuwsgierig en wil van alles het fijne weten. Hij is sportief, wat tot uiting komt bij de lokale Hockeyclub MHC Bommelerwaard. Hier heeft hij ook al meerdere journalistieke taken vervuld.