Utrecht West

Hoofdtrainer PVC: ‘Wij willen ons in een klap veilig spelen.’

Stock free foto freepick.com

Aankomende zondag 7 april staat er niet alleen voor FC Utrecht een belangrijke wedstrijd voor de deur, maar ook voor PVC in de zondag 3e klasse C. De club uit Utrecht-West speelt een belangrijke wedstrijd om de nacompetitie te ontlopen tegen SMVC Fair Play uit Culemborg. Een rechtstreeks duel tussen concurrenten. Een korte voorbeschouwing op deze wedstrijd met de hoofdtrainer van PVC: Dennis van Dijk.

Aankomende zondag spelen jullie een belangrijke en lastige uitwedstrijd tegen een directe concurrent. Hoe gaan jullie je voorbereiden en hoe hebben jullie je tot nu toe voorbereid?

We bereiden ons voor zoals we ons elke week voorbereiden. Dus daar verandert niks in. Het is gewoon dinsdag en donderdag heerlijk lekker trainen met elkaar, en dan zondag een plan van aanpak maken hoe wij Fairplay willen gaan bestrijden.

En hebben jullie inderdaad een speciale aanpak voor Fairplay?

Zeker, maar dan kan ik niks over loslaten. De tegenstander kijkt ook mee.

Eerder dit seizoen eindigde de wedstrijd in 2-2, wat weet je nog van die wedstrijd?

Nou, alles. Ik vond dat we heel erg sterk en goed begonnen aan de wedstrijd. En op een terechte 2-0 voorsprong kwamen. We hadden Fairplay redelijk onder druk staan. Ze kwamen moeilijk aan het voetballen toe. Op slag van rust maakten zij toch de 2-1. En in de tweede helft maakten zij de 2-2. Toen keerde de wedstrijd wel wat hoor, toen vond ik Fairplay de wel wat betere partij, en waren wij wat meer aan het tegenhouden. Wat we wel merkten toen, is dat zij aan het einde van de wedstrijd er conditioneel doorheen zaten, waardoor wij nog wel wat mogelijkheden kregen.

En…Het allergrootste incident is dat wij echt in de laatste seconde van de wedstrijd alleen op de keeper aflopen, zonder de tegenstander in de buurt. En de scheidsrechter fluit af. Ja, dat was toen wel een hele domper. Maar ik snap de scheidsrechter wel waarom hij dat deed. Maar oké, anders zouden we die wedstrijd nog kunnen winnen. Maar uiteindelijk was 2-2 wel een terechte uitslag.

Dus genoeg aanknopingspunten om aankomende zondag te winnen daar?

Ja, wij gaan daar op volle oorlogssterkte naartoe om 3 punten te halen.

En je hebt het inderdaad over volle oorlogssterkte. Hebben jullie een fitte selectie op het moment?

Ik moet nog twee jongens testen vanavond. Waar ik wel verwacht dat zij eigenlijk fit raken voor Zondag. En dan gaan we in principe in volle oorlogssterkte daar naartoe.

En wanneer ben je tevreden aankomende zondag?

Met 3 punten en met niks meer en niks minder. Kijk, je zit nu in een fase van de competitie dat hoe je het haalt, maakt niet uit. Als je het maar haalt. Het zijn nog 6 wedstrijden, en we staan gedeeld de 8e. Dus we hebben de punten nodig.

We weten dat we die week erop vrij zijn, en die week daarop gaan we naar Sporting ’70. Nou ja, die zullen er alles aan doen om kampioen te willen worden. Dus daar zullen we een zware dobber krijgen. Maar ook daar gaan we gewoon vol voor de winst. Dus ja, Fair Play is een hele belangrijke wedstrijd voor ons.

Wat is jullie doelstelling in die laatste 6 wedstrijden? Waar gaan jullie voor?

Als je nu gedeeld 8e maar op papier 9e staat, dat betekent een plek in de nacompetitie. Daar wil je vanaf. De doelstelling is om in een klap veilig te spelen. Dat is de doelstelling. Dat is de eerste prioriteit. Maar goed, je ziet ook in de stand dat tussen plaats 9 en plaats 6 drie punten zitten. Dus het zit allemaal heel erg dicht op elkaar. We willen zo snel mogelijk zekerheid hebben op ook volgend jaar een plek in de 3e klasse.

Sytze Veenstra

Mijn naam is Sytze Veenstra, ik ben een 22-jarige student journalistiek woonachtig in Arnhem. Ik studeer aan de Hogeschool van Utrecht waar ik mij wil ontwikkelen tot een goede journalist. Verder ben ik erg nieuwsgierig naar Utrecht West, en hoop ik de komende zes maanden dit stadsdeel te verkennen en haar te ontdekken. In mijn vrije tijd ben ik een sportliefhebber en een fan van live muziek. Sport vind ik zowel erg leuk om naar te kijken als om zelf te doen. Met een een passie voor schrijven, hoop ik als journalist mijn eigen naam te maken. Mijn doel is om inzicht te bieden, vragen te stellen en de samenleving te informeren.