Utrecht West

Line-up stadsfestival ‘U?’ is bekend

''U?'' op de muur

Het gratis toegankelijke stadsfestival ‘U?’ legt op zondag 12 November 2023 zijn focus op Utrecht-West. Tijdens deze derde editie is op verschillende plekken van alles te beleven. Je kunt alvast je route gaan uitstippelen, want de line-up is bekend!

Op 19 September werd de line-up bekend gemaakt met alle acts en shows tijdens dit festival, maar Sam Heegstra, muziekprogammeur bij ‘Le guess who?’ licht het programma in Utrecht-West voor ons uit. ‘’Er gebeurt veel op verschillende, gevarieerde locaties. In de klim hal ‘sterkspoor’ wordt samen met Utrechtse DJ-collectief ‘Corner Shop’ een klim middag organiseert, ‘45acidbabies’ presenteert hun nieuwe album op het festival met een grote show bij ‘VOGELFREI’ en in de loods van Nijverheid komt een rave theatervoorstelling genaamd ‘Permanent destruction.’ Dit is  tevens de afsluiter van het festival’’. Alle informatie en nieuwtjes kun je vinden op de Instagram en webpagina van ‘Le Guess who?’

‘’U?’’ is het gratis dagprogramma en daarmee ‘het kleine broertje’ van ’Le Guess Who?’ Wat zich voornamelijk afspeelt in het centrum van Utrecht. 3 jaar geleden heeft de organisatie besloten om in plaats van het aanbieden van veel verschillende gratis dagprogramma’s, over te stappen op een dagprogramma met één naam ‘’U?’’ Overvecht, Noord bij de witte vrouwen, Lombok en een paar plekken in het centrum gingen West voor.

De band ‘Consensual Peggy’ is in aanmerking gekomen voor de lineup van U?. In dit interview bespreken we met bandlid Noortje hoe dit tot stand is gekomen.

Tekst door: Sofie Gerretschen
Audio door: Feline van Hoeckel

Sofie Gerretschen

Sofie Gerretschen (2000) is geboren en getogen in de Achterhoek. Ze is momenteel eerstejaars journalistiekstudent aan de Hogeschool Utrecht. Naast haar huidige studie is ze aangesloten als vrijwilliger bij 'Beeldbrengers', een mediaplatform, voor jongeren door jongeren, die items over lokaal nieuws maken in Doetinchem. Haar nieuwsgierigheid, creativiteit en openheid zorgen ervoor dat ze tijdens deze studie helemaal op haar plek zit. Het doel dat voorop staat in haar journalistiek werk is ''Mensen een stem geven die niet altijd worden gehoord''. Na deze studie hoopt ze aan de slag te gaan in de Achterhoek als verslaggever.