Utrecht West

Djintan Koor’s Griekse Debuut

Foto gemaakt door: Jan van Wieringen

Het Djintan koor in Utrecht-West, gelegen in de wijk Lombok, maakt zich op voor een opmerkelijke terugkeer na de zomerstop. Ze introduceren hun eerste Griekse nummer, “Der Stern von Mykonos” van Katja Ebstein. Jan van Wieringen, de oprichter van het koor, zorgde persoonlijk voor een prachtige vertaling naar het Grieks. Dit koor stemt nummers af op de gelegenheid, en de première van “Der Stern von Mykonos” is nog in afwachting.

Jan, van Wieringen heeft “Der Stern von Mykonos” gekozen als een manier om de culturele diversiteit te vieren, die het Djintan koor kenmerkt. Het Djintan koor, genoemd naar de aromatische specerij die veel gebruikt wordt in Indische gerechten, stond tot nu toe bekend om zijn voornamelijk Indische muziek, een uniek kenmerk in een tijd waarin veel koren zich op de Balkanmuziek richten. “De meeste koren zingen helemaal geen Griekse of Indische nummers, maar vooral Balkan en Engelstalige muziek” aldus Jan van Wieringen.

Maar het Djintan koor is niet alleen Jan’s project; de groep heeft ook een stem in het repertoire. Het Djintan koor koestert zijn eigen identiteit en heeft de wens van de leden altijd in acht genomen bij het kiezen van hun muzikale koers. “Leden van het koor komen dan ook regelmatig naar mij toe met ideeën, dit maakt ons koor juist divers.”

Het Djintan koor, gevestigd in Buurthuis Rose in Lombok, Utrecht-West, blijft zijn muzikale horizon verbreden. Ze maken hun nummers op maat,  op basis van de gelegenheid en de première van “Der Stern von Mykonos” is nog in afwachting. Voor informatie over toekomstige optredens, volg hun aankondigingen op: https://www.wijkconnect.com/utrecht/west/agenda/1619/zangkoor-voor-senioren

Josephine Meijaard

Mijn naam is ben Josephine (2004), een nieuwsgierige eerstejaars student aan de School voor Journalistiek. Vorig jaar heb ik in het politieke landschap gewerkt in Zeeland, waar ik tijdens de verkiezingen actief deel uitmaakte van het communicatieteam van de Provincie. Onlangs heb ik mijn opleiding tot content creator op het Grafisch Lyceum met succes afgerond. Deze boeiende opleiding heeft er tot geleid dat ik mezelf wil focussen op de inhoud van content. Mijn passie ligt in het delen van boeiende verhalen en ik hoop een bijdrage te leveren aan de wereld van de journalistiek.