Zeist

Funny House Jazzband Brengt Torentheater in Zeist in Vervoering met Swingende Optreden

Zeist, 14 januari 2024 – Het Torentheater in Zeist werd vandaag om 14:30 uur getransformeerd tot een bruisend bolwerk van muzikale energie toen de Funny House Jazzband het podium betrad voor een optreden dat niet alleen swingend was maar ook doorspekt met humor. De gemiddelde leeftijd van het publiek en de band, een opmerkelijke 70 jaar, onderstreepte de tijdloze aantrekkingskracht van de jazzmuziek die de Funny House Jazzband met verve vertolkte.

Het bijzondere karakter van het evenement werd al vanaf het begin benadrukt toen het publiek werd verwelkomd met een toost op het nieuwe jaar, vergezeld met een glaasje bubbels. De sfeer in het Torentheater was meteen gezellig en ontspannen, wat de perfecte setting creëert voor een middag vol muzikaal genot.

Het optreden van de Funny House Jazzband onderscheidde zich niet alleen door de skills van de muzikanten, maar ook door de nauwe interactie met het publiek. Het feit dat de gemiddelde leeftijd 70 jaar was, weerhield de aanwezigen er niet van om enthousiast mee te klappen en zelfs enkelen waagden zich op de dansvloer.

De band opende het concert met een levendige medley van jazzklassiekers, waarbij de saxofonist de toon zette voor een onvergetelijke middag. Het publiek reageerde met een mix van opwinding en nostalgie, en het duurde niet lang voordat de hele zaal in de ban was van de melodieën.

Na het optreden kregen we de kans om enkele bezoekers te spreken, en het viel op hoeveel waardering er was voor de keuze om het concert te openen met een toost. “Het was als een feestje met oude vrienden,” zei een bezoeker, terwijl een ander benadrukte hoe dit soort evenementen een welkome afwisseling vormen in het culturele aanbod van Zeist.

In de nasleep van het evenement spraken we opnieuw met de bandleden, die hun waardering uitten voor het enthousiaste publiek. “Dit was een speciale middag voor ons, en het publiek heeft er echt deel van uitgemaakt,” zei de banjo speler (Dick Wenting), terwijl de trompettist (Arend Wegeling) benadrukte hoe bijzonder het was om voor zo’n levenslustig publiek te spelen. En dat met twee invallers. de band kijkt niet ver in de toekomst, ” we zijn blij met iedere dag dat we samen repeteren of optreden” vertelt John Geurdes.

Kortom, het optreden van de Funny House Jazzband in het Torentheater in Zeist was niet alleen een muzikaal hoogstandje, maar ook een viering van gemeenschap en plezier. Het feit dat het publiek de gemiddelde leeftijd van 70 jaar had, toont aan dat goede muziek mensen van alle generaties kan verbinden en verheugen. De Funny House Jazzband heeft met hun bruisende optreden bewezen dat jazzmuziek geen leeftijd kent en dat het de kracht heeft om mensen van alle leeftijden samen te brengen

Verslaggever Annemijn van den Brink heeft een reportage gemaakt van de Jazz middag en dan met name ingezoomd op de voorbereiding en organisatie: