Amersfoort

Oud-Kamerlid Verhoeven: ‘D66 voert een goede campagne’

Kees Verhoeven in de vensterbank bij hem thuis.

AMERSFOORT – Oud-kamerlid Kees Verhoeven (D66) kijkt positief naar de campagne van zijn partij. Hij vreest voor de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november.

“Ja, ik hoop toch niet dat Wilders de grootste wordt”, vertelt Verhoeven. Hij zegt dit naar aanleiding van de laatste peilingen, waarnaar het lijkt dat NSC, VVD of de PVV allemaal de grootste kunnen worden. D66 peilt momenteel rond de tien zetels, Verhoeven denkt dat dit ongeveer zal kloppen.

“De persoonlijke campagne van Rob is gewoon goed. Hij komt goed voor de dag.” Verhoeven was van 2010 tot 2021 Tweede Kamerlid waar hij zich vooral bezighield met technologie. Ook was hij in 2012 campagneleider. “Soms vragen ze mij wel iets, maar ik wil me niet opdringen aan de partij.”

De Amersfoorter heeft zelf op Felix Klos gestemd, de nummer zestien van de lijst. “Ja, hij is nu de campagneleider van de club.” Verhoeven is zelf niet aanwezig bij de uitslagenavond van de partij: “Nee, ik heb gewoon jonge kinderen waar ik voor moet zorgen. Ik kijk lekker vanuit de bank met een pizzaatje.”

Noah Paesch

Noah Paesch (2000) is een vastberaden journalist met een passie voor politiek nieuws. Als kind was hij niet tevreden met een ‘nee dat mag jij niet weten’ en vroeg altijd door. Sinds zijn zestiende kijkt hij graag debatten en probeert het politieke systeem op begrijpbare wijze uit te leggen. De geboren Ossenaar heeft ervaring in verslaggeving van de soms verwarrende gemeentelijke politiek. Voor de lokale omroep Dtv Nieuws interviewde hij wethouders, burgemeesters en gemeenteraadsleden. Momenteel studeert Paesch aan de School voor Journalistiek in Utrecht, waar hij producties over het centrum van Utrecht maakt. Noah Paesch is voor tips of vragen te bereiken via: noah.paesch@student.hu.nl