Op weg naar een duurzamere toekomst

De Dutch Food Week die aankomend weekend van start gaat staat in het teken van gezond en duurzaam eten. Er worden verschillende activiteiten georganiseerd die het verhaal van voedsel van ‘grond tot mond’ vertellen. In deze week organiseert Caring Farmers een congres. Dit congres is bedoeld om de boodschap uit te dragen dat het dierenwelzijn centraal moet komen te staan bij voedselproductie.

Caring Farmers is een stichting die zich inzet voor het realiseren van een natuur inclusieve kringlooplandbouw. Een natuur inclusieve kringloop landbouw houdt in dat er zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van grondstoffen die binnen het bedrijf geproduceerd worden. Om dit voor elkaar te krijgen brengt de stichting verschillende partijen bij elkaar die zich hier mee bezig houden. Je kunt dan denken aan NGO’s, boeren, dierenartsen, wetenschappers en ga zo maar door. Als boer zijnde kun je je bij Caring Farmers aansluiten om zo te laten zien dat je bezig bent met de natuur en toekomst. Maar hoe ziet het er dan in de praktijk uit wanneer je de naam ‘Caring Farmer’ draagt? Verslaggeefster Fleur ging in gesprek met Florens van Dal, secretariaat bij Herenboeren Breda, en Wim en Harriëtte van Roessel, eigenaren van boerderij De Regte Heijden, om antwoord te vinden op die vraag.

[embed]https://youtu.be/zcZqAijB3Dk[/embed]