Hilversum

Selecteer Pagina

Specsavers’ jaarlijkse donatie aan het Leger des Heils dit jaar overhandigd in Hilversum

Specsavers’ jaarlijkse donatie aan het Leger des Heils dit jaar overhandigd in Hilversum

Hilversum – Ook dit jaar overhandigd Specsavers weer een cheque uit aan de buurthuiskamers van het Leger des Heils. Sinds 2014 doneert de audicien en opticien Specsavers elk jaar een bedrag aan goede doelen met een lokaal karakter. In 2020 zijn zij een samenwerking begonnen met het Leger des Heils. Sindsdien krijgen alle buurthuiskamers van het Leger des Heils een financiële bijdrage van Specsavers. Dit jaar werd de cheque, gefinancierd door de 143 Specsavers-winkels, overhandigt in Hilversum.

Dit jaar is er 180.075 euro ingezameld voor het Leger des Heils. Het totale bedrag wat er door Specsavers in de afgelopen jaren in zijn geheel is gedoneerd aan goede doelen, bedraagt zo’n 2,5 miljoen euro. Het bedrag dat op de jaarlijks uitgereikte cheque komt te staan wordt verzameld door het reserveren van bedragen per verkocht montuur of hoortoestel.

Het bedrijf is 14 jaar geleden begonnen met het doneren aan goede doelen met een lokaal karakter. Voor Specsavers is het doneren aan goede doelen vanuit het bedrijf van groot belang. “Specsavers vindt het belangrijk om haar betrokkenheid te tonen bij de samenleving, dit doen we voornamelijk door het steunen van goede doelen met een lokaal karakter.”, zegt medewerker Katrijn van Baar, die namens Specsavers spreekt. Volgens haar is het dan ook geen toeval dat een bedrijf dat gespecialiseerd is in audiologie en optometrie, een samenwerking is aangegaan met een goed doel dat bestaat om mensen gezien en gehoord te laten voelen. “Met het nog steeds stijgende aantal bezoekers zijn we trots dat Specsavers met deze donatie de buurthuiskamers een financieel steuntje in de rug kan geven. Mensen worden in de buurthuiskamer gezien en gehoord en dat is wat we belangrijk vinden.”

Naast het feit dat Specsavers een trotse sponsor is, is het Leger des Heils een trotse ontvanger van het bedrag dat jaarlijks wordt ingezameld. Zo vertelt locatiemanager van het Korps, Silvia van Boven: “Het is natuurlijk altijd fijn. Hoe meer geld je hebt, hoe meer dingen je kunt doen. De kunst is om het geld uit te geven aan de juiste dingen.” Dat laatste is volgens haar wel lastig, want de kosten die de buurthuiskamer in Hilversum maakt lopen snel op. Dit komt mede door het feit dat de locatie zelf heel duur is. “Daarnaast proberen we vanuit deze locatie ook zoveel mogelijk mensen te helpen met van alles en nog wat. Daar is ook zeker veel geld voor nodig.” Ondanks dat financiële steuntje in de rug dat het Leger des Heils ieder jaar van Specsavers ontvangt, ziet Silvia terug dat er niet altijd genoeg geld is om de vraag van de bezoekers bij te kunnen benen. “We zijn natuurlijk geen Sinterklaas, dus het is niet zo dat we ergens een laatje open kunnen doen en daar wat geld uit kunnen halen.”

Hoewel het Korps niet altijd specifiek aan de behoeften van de bezoekers kan voldoen, doen de vrijwilligers onder leiding van Silvia hoe dan ook hun best om hen zo goed mogelijk te kunnen helpen. Zo staan de deuren alle zeven dagen in de week open voor bezoekers om binnen bij het Korps een kopje koffie te drinken, een maaltijd te eten of een goed gesprek te voeren. Daarnaast kunnen de bezoekers ook in de Bussumerstraat terecht in de tweedehandskledingwinkel.

Silvia van Boven, locatiemanager bij Het Korps, heeft de cheque namens de buurthuiskamers in ontvangst mogen nemen. De locatiemanager verteld meer over de nieuwe opties en reactie op het ontvangen van deze donatie.

Over de auteur

Marjolein Moone

Mijn naam is Marjolein Moone, Ik ben 18 jaar oud en ik kom uit Den Haag. Momenteel eerste jaars student aan de hogeschool van Utrecht. Ik ben geïnteresseerd/nieuwsgierig naar verschillende perspectieven en verhalen van de mensen om mij heen. Ik ben ijverig om meer over de wereld te ontdekken. Hierom heb ik ook gekozen voor de school voor journalistiek in Utrecht. Ik hoop hier te leren over hoe ik deze interesse kan uitwerken en goeie producties kan maken, ik doe dat graag in de vorm van fotografie of documentaires. Dit doe ik ook graag in mijn vrije tijd ik hou namelijk van de manier hoe een gevoel of moment in beeld kan worden opgevangen en zou hier meer over willen leren.