Hilversum

Plezier en Vermaak: Het G-team van Wasmeer verslaat NOS-team met ruime cijfers

Op een zonnige zaterdagmiddag in Hilversum komt het G-team van Wasmeer samen voor een jaarlijkse traditie: een vriendschappelijke wedstrijd tegen de NOS. Deze keer zijn enkele spelers afwezig, maar dat doet niets af aan de sfeer op het veld. Het draait allemaal om plezier maken en steun bieden aan het Fonds Gehandicaptensport.

De wedstrijd begint met wat spanning en sensatie wanneer NOS-commentator Erik van Dijk denkt dat hij de gelijkmaker maakt, maar wordt teruggefloten voor buitenspel. Een discussie met de scheidsrechter leidt tot een gele kaart en een paar minuten tijdstraf voor Van Dijk. Maar ondanks dit incident blijft de sfeer opgewekt en gezellig.

Eric Ansems, de organisator van het evenement en tevens werkzaam bij de NOS, vertelt enthousiast over de betrokkenheid van zijn collega’s bij dit initiatief. “Het is nooit een probleem om de presentatoren en commentatoren van de NOS zover te krijgen om mee te doen,” zegt hij. “Voor volgend jaar heb ik er alweer twee bij die ook mee willen doen.”

Langs de lijn zijn verschillende camera’s opgesteld en er vliegt een drone over het veld, terwijl NOS-verslaggever Martin Vriesema gesprekjes voert met spelers en trainers. Ondertussen staat de NOS-ploeg onder leiding van Gert-Jaap Hoekman, de hoofdredacteur van NOS Sport. Hij is tevreden over hoe zijn team er bij staat, zelfs bij een 2-2-tussenstand in de rust.

Gert-Jaap Hoekman hoopt op een wonder, maar ziet zijn team uiteindelijk toch verliezen. Toch blijft hij positief over het evenement: “Dit is een prachtig evenement waar NOS-ers echt naar uitkijken. Het plezier is het allerbelangrijkste.”

De trainer van het G-team, Volkert Geertsen, benadrukt ook het belang van plezier in de wedstrijd. “Normaal walsen wij over hen heen,” zegt hij, “maar deze keer was het spannend. We hebben goed geoefend, ook op penalty’s, en je ziet dat het samenspel echt verbeterd is.”

Vlado Veljanoski, een van de NOS-deelnemers, geniet van het samenzijn tijdens de wedstrijd. “Het leuke is dat je tijdens de wedstrijd gewoon een praatje over het leven maakt met elkaar,” zegt hij. Ook Jeroen Stomphorst, bijgenaamd ‘Stompie’, is enthousiast over de sfeer. “Het mooie is gewoon dat zij er ongelooflijk veel lol aan hebben. En wij ook.”

Deze jaarlijkse ontmoeting tussen het G-team van Wasmeer en de NOS is niet alleen een wedstrijd, maar een viering van sportiviteit, plezier en verbondenheid.