Nieuwegein & IJsselstein

Buddy to buddy start in Nieuwegein

NIEUWEGEIN – Binnen enkele weken start de eerste proef om buddy to buddy op te zetten in Nieuwegein. Buddy to buddy is een stichting die mensen dichter bij elkaar wil brengen. Zij koppelen asielzoekers aan mensen die al Nederlander zijn om zo de asielzoekers goed te laten integreren en ze eerste vrienden te geven in hun nieuwe land.

Buddy to buddy bestaat al in vijftien gemeenten, en start nu in drie nieuwe gemeenten, waaronder Nieuwegein. ‘We zijn inmiddels best zeker van ons succes’ aldus Margot Rinkes-van Campen, projectmanager van Buddy to Buddy.

Er zullen twee proeven zijn. Als de proeven succesvol zijn word buddy to buddy Nieuwegein als stichting opgericht onder de gemeente. De proeven zullen bestaan uit 50 personen, waarvan 25 Nederlanders, en 25 Nederlanders in spé. De deelnemers zullen elkaar elke week spreken en eens per maand zal er een groepsuitje zijn. Na vier maanden word er afgesloten met een feest. Dan zal ook bepaald worden of er een tweede proef komt.

Meer informatie is te vinden op de website van buddy to buddy Nieuwegein: https://buddytobuddy.nl/afdeling/nieuwegein/

Beluister hier het interview met de project coördinator van buddy to buddy Nieuwegein:

Kars Bartels

Kars Bartels (2005, Amstelveen) studeert Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Hij is een gedreven student die de onderste steen naar boven wilt halen. Zijn interesses reiken van politiek tot onderzoeksjournalistiek, maar stoppen daar niet.