Dengue grijpt om zich heen in Brazilie: al 1 miljoen besmettingen in 2024

Afgelopen weekend werd de miljoenste besmetting van dit jaar gemeld, wat een aanzienlijke stijging is ten opzichte van ruim 200.000 besmettingen rond dezelfde periode vorig jaar. In zes staten is de noodtoestand afgekondigd. Volgens het Braziliaanse ministerie van Volksgezondheid zijn er in de eerste twee maanden van dit jaar officieel 214 sterfgevallen als gevolg van dengue gemeld. Het werkelijke aantal kan echter hoger liggen, aangezien nog wordt onderzocht of dengue de exacte doodsoorzaak is bij 687 overledenen.

Tim Lutters

Hey Hallo! Ik ben Tim Lutters. 21 jaar geleden geboren in Utrecht, maar woon al 15 jaar met mijn moeder, zusje en Springer Spaniël (Bibs) in het meest gemiddelde dorp van Brabant, Boxtel. Ik heb een obsessieve belangstelling voor boeken en muziek. Ook Ik schrijf graag en ben in het weekend graag in een zwetende zaal van een of ander poppodia. Verder produceer ik op de donderdagavond en de zaterdagochtend een radioprogramma.