Op weg naar de Olympische Spelen: Janneke Boonzaaijer

Bron: Victor Krijt

Tijdens het Europees kampioenschap Eventing in het Franse Haras du Pin, haalden de Nederlandse eventers de kwalificatie voor de Olympische Spelen voor Parijs binnen. Eén van deze eventers is Janneke Boonzaaijer en vertelt in Spotlight Spraakmakers over het behalen van de ticket, wat de voorbereidingen voor Parijs zijn en niet te vergeten, haar behaalde titel op het Nederlands Kampioenschap in Boekelo.

Van 4 tot 8 oktober vond één van de grootste paardenevenemten plaats in Boekelo. Samen met het paard I’m Special N, schreef Boonzaaijer voor de tweede keer op rij de Nederlandse titel op haar naam. Het doel van Boonzaaijer op deze wedstrijd was zo goed mogelijk presteren op het NK, daarnaast was het doel om samen met team NL het jaar goed af te sluiten in de laatste wedstrijd van de Nations Cup. “Dat is niet helemaal geworden wat ik ervan gehoopt had. Ik had graag op het podium willen staan met het team, dat was echt de kers op de taart geweest. We zaten er dichtbij, dus het had gekund, maar het is wat het is”, aldus Boonzaaijer.

Met de Nederlandse titel en de kwalificatie voor de Spelen op zak, ligt nu de focus nu op Parijs. “Er moest echt wel wat gebeuren. Dit jaar zijn we begonnen met een groot team en hebben we onderling afgestemd dat we verschillende Nations Cups gaan rijden. Het voelde wel heel gaaf dat het uiteindelijk gelukt is”, vertelt Boonzaaijer. Momenteel is Boonzaaijer rustig aan het afbouwen, omdat het einde van het seizoen naderd. “De paarden krijgen even rust en dan gaan we een plan maken richting Parijs.”

Benieuwd naar het verhaal van Janneke Boonzaaijer in Spotlight Spraakmakers? Beluister het hier:

Kiki-Jane van Iterson

Mijn naam is Kiki-Jane van Iterson (2003) en ik woon in Breukelen. Ik ben student aan de school voor Journalistiek in Utrecht en mijn passie ligt bij het buitenlands nieuws.