“niet om aan te gluren”

In de schaduw van de Domtoren speelt zich een verhaal af dat het hart van menig Utrechtse voetbalfan sneller doet kloppen: de huidige situatie bij FC Utrecht. Als trouwe aanhanger van de club voel ik de golven van spanning en hoop die de Galgenwaard doordringen. Laten we eens een blik werpen op de huidige gang van zaken bij de trots van de Domstad.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Het verwachtingspatroon bij FC Utrecht is altijd hoog, maar de wedstrijden zijn niet om aan te gluren. Om te beginnen wordt er bijna niet gescoord. Het spel lijkt allemaal wel het seizoen van 95/96. Hier hadden de twee clubtopscorers 6 goals; Hans Visser en Raymond Graanoogst. De club eindigde dat seizoen vijftiende, en het ziet er voor dit seizoen niet veel rooskleuriger uit. De fans zetten zich zo hard achter de club als twaalfde man. Op de wedstrijd tegen Ajax na is er geen strijdlust, geen passie en weinig mentaliteit. Het is tot nog toe een eindeloze situatie. Aankomende week staat er weer een kraker op de planning, namelijk de uitwedstrijd bij Sparta. We kunnen alleen maar naar de toekomst kijken en onze rug rechten. Vol goede moed gaan we naar Sparta. Eens een Utrechter altijd een Utrechter!

Beluister hieronder een reportage gemaakt voor Raymond Graanoogst over hoe zijn collega’s over de oud-clubtopscorer van Utrecht denken: