NEC hunkert naar eerste grote prijs in de clubhistorie

Stadion De Goffert. Bron: Jayson Visser

Aanstaande zondag is het tijd voor de 104e KNVB-bekerfinale in de historie. Feyenoord en NEC gaan uitvechten wie er met de dennenappel vandoor gaat. Voor Feyenoord is dit niet zo speciaal, maar NEC kan daarentegen geschiedenis schrijven door voor het eerst in het clubbestaan een grote prijs te winnen.

De Nijmegenaren zijn vooralsnog de enige ploeg die wisten te winnen van PSV in de Eredivisie, maar speelden ook goede wedstrijden tegen de andere ploegen die boven hen op de ranglijst staan. Zaterdag gooit de club de deuren van het Goffertstadion open, meldt de club aan Voetbal International. Het is de laatste kans voor de supporters om de formatie van trainer Rogier Meijer nog eens te ondersteunen, voordat de reis naar Rotterdam-Zuid gemaakt zal worden.

De laatste keer dat NEC in de bekerfinale stond, dateert alweer van 24 jaar geleden. Roda JC was toen met 2-0 te sterk. “Dat was ook wel een wedstrijd die ze hadden kunnen winnen”, zegt clubwatcher Sander Janssen. “Het is elke keer net niet de goede kant op gevallen voor ze, dus een echte hoofdprijs zal voor de club een échte mijlpaal betekenen.”

Voor de fans is de hunkering naar een grote prijs terecht. De Nijmegenaren stonden al vier keer eerder in de bekerfinale, maar wist er géén een in winst om te zetten. Toch is het gevoel bij supporter Job onverminderd hoog. “Het leeft ontzettend bij mij. Het grootste ding wat ik als NEC-supporter heb meegemaakt. Ook al ben je de totale underdog, deze wedstrijd is prachtig”, laat hij weten. Zoals eerder vermeld, het kan de eerste keer worden voor een eerste echte grote prijs. Maakt het deze wedstrijd dan ook extra speciaal?  “Absoluut. NEC die een prijs pakt is een jeugddroom van mij.”