Utrecht Centrum

Niet eenzaam maar gezellig in buurthuis In de 3 Krone

Eenzaamheid komt regelmatig voor onder senioren. Zo voelt 54% van de 75-plussers zich eenzaam (Bron: Corona Gezondheidsmonitor Volwassenen en Ouderen 2022 GGD’en, CBS en RIVM). In buurthuis In de 3 Krone komen bewoners samen op de open woensdag om spelletjes te spelen en het vooral gezellig te hebben. Noortje spreekt Lucia. Zij was kortgeleden buurtverpleegkundige in de binnenstad van Utrecht en was daarom vaak te vinden in het buurthuis. Naast Lucia spreekt Noortje Ina Keuper, een van de organisatoren van de ‘Mahjong-club’ in buurthuis In de 3 Krone.

Noortje Maenen

Ik ben Noortje Maenen, studente Journalistiek, en ik ben geboren in het jaar 2004. Mijn journalistieke ontwikkeling is in 2023 begonnen in Utrecht. Hiervoor heb ik twee jaar lang Creative Business in Amsterdam gestudeerd, dus ik heb al enige ervaring met tekstschrijven, video en audio. Ik heb ervaring als marketingmedewerker, maar ik wil mij nu heel graag verder ontwikkelen in de journalistiek. Als journaliste wil ik graag later bijzondere verhalen van mensen de wereld in brengen. Ik denk dat iedereen iets speciaals te vertellen heeft, al is het iets kleins of een heftige gebeurtenis. Daarnaast wil ik graag gebeurtenissen meemaken die ik in het dagelijks leven niet zomaar zie. Wil je mij bereiken? Dit kan via: noortje.maenen@student.hu.nl.