Utrecht Centrum

Free to be Free brengt op aangrijpende wijze aandacht naar het Utrechtse slavernijverleden

Samen met Sites of Memory heeft medeoprichter en artistiek leider Katy Streek dit jaar Free to be Free weer opgezet. Free to be Free is een voorstelling waarbij het slavernijverleden van bijbehorende stad naar voren wordt gebracht en dit jaar vond dat plaats in Utrecht. doormiddel van verhaal, dans en zang wordt het slavernijverleden van Utrecht verteld. Medemakers en acteurs/dansers bij de voorstelling, Jörgen Gario en Jeannie Zuiderwijk, vertellen de impact dat Utrecht heeft gehad op de slavernij en waarom het altijd herinnerd zal moeten blijven.

Mila Lynn Siccama

Mijn naam is Mila, geboren in 2003 te Harderwijk. Al van kleins af aan ben ik gek op lezen en sport. Natuurlijk sport ik zelf veel, maar het kijken van voetbal, tennis en F1 is iets wat altijd mijn volledige aandacht zal hebben. Op dit moment studeer ik Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Mijn doeleinden voor deze studie zijn mij nog onbekend. Het liefste wil ik dit jaar mijn propedeuse halen en vanuit daar verder kijken of mijn toekomst in de journalistiek ligt, of dat ik liever en andere studie wil volgen aan een Hogeschool, of indien mogelijk, aan een Universiteit. Tijdens deze studie ligt mijn focus op het centrum van Utrecht en ben ik enthousiast meer daarover te mededelen.