Utrecht Noord

Oog voor Utrecht gaat eenzaamheid tegen

Oog voor Utrecht brengt ouderen die veel alleen zijn samen. Dit doen zij door middel van het organiseren van verschillende activiteiten gedurende de week. Deze week is het de week van de eenzaamheid, waar Oog voor Utrecht aan meewerkt door de ouderen wat extra aandacht te geven.

De ouderen kunnen verschillende activiteiten doen met elkaar, zo kunnen de ouderen samen breien of gezellig koffie drinken, maar er zijn ook kookclubs, kunstclubs en wandelclubs die elke week samen komen. Een van de ouderen die mee wandelt met de wandelclub in Zuilen vertelt: ‘Ik ben in contact met Oog voor Utrecht gekomen door mijn thuishulp. Ik was toen veel alleen en zij raadde mij dit aan. Ik ben nu veel minder alleen.’

Annemarie, die al 1,5 jaar vrijwilliger is bij Oog voor Utrecht en elke woensdagmiddag met veel plezier meewandelt met de wandelclub, vertelt dat er deze week nog meer aandacht wordt gegeven aan de eenzaamheid onder ouderen, naar aanleiding van de start van de week van de eenzaamheid. ‘Ik had wel wat lekkers mee mogen nemen’, zegt ze.

Oog voor Utrecht staat voor het voorkomen van eenzaamheid, het bevorderen van de zelfredzaamheid en het stimuleren van de sociale cohesie in de buurt. Naast de activiteiten die worden georganiseerd, heeft Oog voor Utrecht ook een maatjesproject, waarbij vrijwillige buurtbewoners worden gekoppeld aan ouderen, om zo een gezellige tijd met elkaar door te brengen, om zo iets voor elkaar te kunnen betekenen.

Puck Soer

Puck Soer werd geboren op 11 april 2006 in Leusden. Na het behalen van haar havodiploma, moest ze nog goed nadenken over wat ze in te toekomst wil gaan doen. Ze houdt van teksten schrijven en creatief bezig zijn, waardoor ze er achter is gekomen dat de journalistiekopleiding goed bij haar past. In de toekomst weet ze nog niet zo goed wat ze wil gaan doen, maar ze zou best graag als schrijvend journalist te werk gaan, maar voor de camera lijkt haar ook een leuke uitdaging. Voornamelijk de afwisseling lijkt haar leuk, want ze kan snel op dingen uitgekeken raken. Door deze eigenschap zorgt Puck ervoor dat ze haar leven niet saai houdt, omdat ze een brede interesse heeft, en graag veel verschillende dingen wil doen. Ondanks dat ze snel op dingen uitgekeken raakt, houdt ze zich al wel lang bezig met volleybal, dit is haar grote hobby, waar ze dan ook veel tijd aan kwijt is, doordeweeks maar ook in het weekend. Als ze echt een grote passie heeft, gaat ze er helemaal voor.