Utrecht Oost

Kampong 1 futsal verliest 9-5 van Maarssen

Het eerste zaalvoetbalteam van Kampong is de tweede seizoenshelft slecht begonnen door te verliezen in Maarssen 2. Afgelopen vrijdag werd het na een spannende wedstrijd maar liefst 9-5. Kampong wist voor de winterstop nog te winnen van Maarssen.

Op een regenachtige vrijdagavond wordt in de zaal in Maarssen het seizoen hervat na de winterstop. Kampong 1 zal net als de laatste wedstrijd van de eerste seizoenshelft spelen tegen het tweede zaalvoetbalteam van Maarsen. Vorige keer wist Kampong in eigen huis met 5-2 te winnen, maar volgens coach Moa-Fa Yeh is er niet tijdens de winterstop door getraind: “Zeker niet, maar daar hadden we ook geen tijd voor hoor.” De zaal is tien minuten voor speeltijd nog bijna helemaal leeg als de eerste spelers van Maarssen beginnen met warmlopen. Toeschouwer Erik verwacht dat het een spannende wedstrijd wordt: “Ze zijn aan elkaar gewaagd.” De spelers van Kampong beginnen vijf minuten voor de wedstrijd ook aan de warming up.

De scheidsrechter blaast op zijn fluit en de wedstrijd begint. Beide teams gaan gelijk fanatiek van start, wat te horen is aan het luidde gepiep van de schoenen in de zaal en het fanatieke geschreeuw van de spelers om elkaar te coachen. Ook is het terug te zien op het scorebord. Maarssen kwam al na een minuut op voorsprong, maar Kampong maakte een minuut later alweer de gelijkmaker. Na zes minuten stond het 2-2. Na de wedstrijd blikt Yeh terug: “De eerste twee tegengoals gaan er net iets te makkelijk in.” Uiteindelijk gaat de wedstrijd met 4-3 de rust in na een spannende eerste helft.

Na vier minuten rust blaast de scheidsrechter op zijn fluit en gaat de tweede helft van start. Kampong scoort snel 4-4, maar dan is aan de spelers te merken en te zien dat ze moe worden. Het tempo van de wedstrijd gaat omlaag en de spelers voetballen minder fanatiek dan in de eerste helft, wel wordt er af en toe nog flink geschreeuwd onderling. Bij Kampong hebben alle spelers al gespeeld, maar bij Maarssen wordt er door gewisseld. “Dat we een wissel minder hebben scheelt echt wel.” zegt Mao-fa Yeh over dit moment in de wedstrijd. Maarssen scoort dan snel binnen tien minuten vijf keer en het staat dan 9-4. Kampong wist uiteindelijk nog 9-5 te maken, maar verloor na een spannende eerste helft toch de wedstrijd.

Het verlies van zijn team ligt volgens Mao-Fa Yeh vooral aan het hebben van een wissel minder en andere spelers dan de vorige keer in het team van Maarssen: “Zij hadden ook veel andere spelers, van de vorige pot waren denk drie/vier hetzelfde en de rest was anders dus ook veel meer kwaliteit bij hen.” Yeh denkt ondanks het verloren duel dat ze nog wel een paar plekken kunnen stijgen in de competitie: “We zijn gepromoveerd van de zevende naar de zesde dus op zich zijn we redelijk tevreden met waar we staan, maar we denken dat we toch wel richting het linkerrijtje kunnen gaan.”

Kampong 1 futsal staat na deze nederlaag op de negende plek in de competitie. De ploeg uit Utrecht mikt op een plekje in het linkerrijtje. Wij spraken keeper van Kampong Mao-Fa Yeh, meer weten? Luister hier de audioproductie van Jelle Tax: