Utrecht Oost

Overlast Science Café Het7de

Café

Door de sluiting van Science Cafe de Hideout komen er meer klanten naar het Science Café Het7de. Maar dit zorgt voor problemen.

De start van het schooljaar is geweest en dat betekent ook dat de cafés in de hogescholen weer open gaan.

Science Cafe de Hideout op Heidelberglaan 15 blijft nog even dicht, maar Science Café Het7de gaat wel open. “We merken zeker verschil in het aantal klanten’, aldus Joanne van Krimpen, een van de bestuursleden van het café.

Door deze plotselinge toename van studenten kon Science Café Het7de zich daar niet goed op voorbereiden en hebben ze op sommige dagen wel degelijk vrijwilligers tekort. Binnen het bestuur zijn er geen problemen opgetreden door deze toename, wel is er een andere sfeer ontstaan in café Het7de. ‘Mensen van café Het7de zijn een stuk rustiger, en de Hideout is een stuk drukker.’

Doordat het zoveel drukker is moeten er weleens mensen geweigerd worden. Joanne van Krimpen: ‘We hoeven geen reclame te maken, het cafe zit soms te vol.’ Science cafe Het7de doet wel hun best om meer vrijwilligers te werven op de commissiemarkt en in de verenigingen dit gaat lastig. ‘Iedereen probeert aan het begin van het schooljaar nog een draai te vinden met hun studie’, aldus Joanne van Krimpen.

Het is niet duidelijk of Science Café de Hideout binnenkort wel opengaat, omdat er problemen in het bestuur zijn.

Wil je meer weten? Luister dan naar het audio-interview van Eva van Hemessen.

Mette van Leeuwen

Mette van Leeuwen (Zevenhoven, 2006) is eerstejaars journalistiek student aan de Hogeschool in Utrecht. Mette heeft afgelopen jaar de Havo- opleiding op het Scala College in Alphen aan den Rijn afgerond en is daarna doorgegaan naar Utrecht. Mette heeft gekozen voor deze studie, omdat ze altijd al erg nieuwsgierig geweest is, zij vindt het leuk om bijvoorbeeld stukjes te schrijven voor de website van de ijsclub waar zij lid van is. Mette is een sportieve meid, is lid van een ijsvereniging en in de zomer is zij ook op haar racefiets te zien.