Utrecht Oost

Utrecht Science Week van start

Het Utrecht Science park

Vrijdag 28 september start de Science Week weer in Utrecht, dit is een jaarlijks evenement. Directeur- bestuurder Jan Henk van der Velden vertelt over de Science Week. De Science Week staat in het teken van het ecosysteem, duurzaamheid en lifescience van het Science Park.

‘Elk jaar laten we andere sprekers komen, zo blijft het voor iedereen toegankelijk’, aldus van der Velden. Het is elk jaar lastig om een passend programma te organiseren en sprekers uit te nodigen die het publiek zullen aanspreken. De Science Week is voor iedereen toegankelijk, niet alleen voor deskundigen of studenten die Science studeren.

Er zijn een aantal sprekers die met elkaar de diepte in zullen gaan, wellicht minder interessant voor studenten die hier minder van af weten, maar dit maakt dat het een aantrekkelijk programma voor iedereen is.

‘Het doel van de Utrecht Science Week is om de samenwerking te bevorderen tussen de Hogeschool Utrecht, de Universiteit Utrecht, het UMC en de Research & Development bedrijven’, aldus van der Velden.

Wilt u meer weten hierover? Luister dan naar het audio-interview van Eva van Hemessen.

Mette van Leeuwen

Mette van Leeuwen (Zevenhoven, 2006) is eerstejaars journalistiek student aan de Hogeschool in Utrecht. Mette heeft afgelopen jaar de Havo- opleiding op het Scala College in Alphen aan den Rijn afgerond en is daarna doorgegaan naar Utrecht. Mette heeft gekozen voor deze studie, omdat ze altijd al erg nieuwsgierig geweest is, zij vindt het leuk om bijvoorbeeld stukjes te schrijven voor de website van de ijsclub waar zij lid van is. Mette is een sportieve meid, is lid van een ijsvereniging en in de zomer is zij ook op haar racefiets te zien.