Utrecht West

Verbouwing zorgt voor overlast bij buren

Gemaakt door Minke van Hoef

UTRECHT-WEST – Al sinds 2018 zijn de verbouwingen in volle gang. Op 3 plekken naast elkaar aan het verbouwen, dat is het plan van “Cartesius”. Het gebouw “Solo” is al klaar. Met de andere twee zijn ze nog bezig en dat zorgt voor veel overlast voor de bewoners van “Solo”.

“Ze zijn een hele nieuwe wijk aan het bouwen waarvan wij de eerste bewoners zijn. Er worden nog steeds nieuwe gebouwen opgeleverd. Daarnaast worden er ook nog andere stukken grond plat gemaakt en geheid om daar ook weer nieuwe woningen neer te zetten” vertelt buurt bewoner Soscha.

Er is een groot verschil tussen Solo en de gebouwen die ze aan het verbouwen zijn. “Zelf wonen wij in appartementen, maar naast ons komen normale woningen en een penthouse.” Zegt Soscha. In dit gebouw wonen voornamelijk jonge koppels en studenten. De andere gebouwen zijn echt gericht op gezinnen of volwassenen.

Het gebouw waar Soscha in woont staat precies tussen twee werkplekken in. Dat zorgt voor veel overlast. “Het heien heeft voor heel veel overlast gezorgd. Soms is het zo erg dat heel mijn appartement aan het trillen is”. Maar ze moet er wel bij zeggen dat dit wel te verwachten was.” Het was wel een kanttekening in het contract. Zodra je dat tekende ging je akkoord met alle werkzaamheden rondom het gebouw omdat wij de eerste bewoners zijn van de wijk zullen wij overlast ervaren. Daar hebben we niks over te zeggen”.

Ook de parkeerplaatsen zijn een groot probleem in de wijk. “Wij wonen hier met 80 bewoners. Er zijn hier 11 parkeerplaatsen. Dit komt omdat de gemeente bezig is met een autoluwe. Zelf heb ik een auto nodig voor mijn dagelijkse bezigheden.”

Wanneer de verbouwingen klaar zijn weet niemand precies. “Waarschijnlijk is het volgende gebouw klaar in november. De rest gaat nog wel een paar jaar duren.”

Minke van Hoef

Hallo, Mijn naam is Minke van Hoef. Ik ben eerstejaars student journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Al sinds ik mij kan herinneren heb ik ervan gedroomd om de mooiste artikels en interviews te maken. Ook wist ik al vrij snel dat het mij geweldig lijkt om te gaan werken in de sport branche. Verslag doen over een voetbalwedstrijd of een artikel schrijven over een opkomend talent is helemaal mijn ding. Ook TV en radio lijkt me super leuk om meer ervaring in op te doen. Als er iets interessant gebeurd in de stad, wil ik daar dan ook het snelste bij zijn om een mooi verhaal te maken zodat iedereen weet wat er gaande is. Mensen kunnen altijd naar me toekomen met nieuws, en dan zal ik alles er aan doen om er iets moois van te maken.