Utrecht West

Bioscoopavond voor jongeren

Door: Josephine Meijaard

Oranje- en Wijkvereniging Oog in Al viert haar 85-jarig bestaan door jongeren te trakteren op een bioscoopavond. Op 23 september kunnen jongeren van 12 tot 25 jaar Mission Impossible kijken bij Pathé Leidsche Rijn voor slechts 4 euro. “Dit doen wij voor de wijk en door de wijk” aldus voorzitter wijkvereniging Steven Seegers.

De inloop is vanaf 19.00 uur en de film Mission Impossible start om 19.30 uur. De wijkvereniging die normaal activiteiten voor volwassenen en kinderen organiseert, trakteert ditmaal jongeren op een filmavond. “We beginnen met niks en bedenken met alle elf bestuursleden na over wat haalbaar is en dat voeren we simpelweg uit.” Echter is de vereniging niet van plan om van dit evenement een vast agenda punt te maken. “Vooralsnog is onze doelgroep kinderen en volwassen: zo organiseren we wijnproeverijen en knutselmiddagen, we vinden het leuk om ditmaal ook jongeren meer bij de wijk te betrekken. We doen dit om de sociale cohesie te bevorderen.”

De Oranje- en Wijkvereniging Oog in Al heeft momenteel een bestuur van elf mensen. Alle bestuursleden doen dit vrijwillig en organiseren met veel plezier en enthousiasme alle jaarlijkse activiteiten.  Naast deze filmavond heeft de wijkvereniging 10 activiteiten dit jaar op het programma staan. Behalve de traditionele activiteiten organiseren ze vier extra evenementen ter ere aan het lustrum, namelijk: heel Oog in Al bakt, een optocht Sint-Maarten, Volleybal Toernooi en Sinterklaas intocht. Wil je meer weten over de komende activiteiten? Ga dan naar: https://www.wijkverenigingooginal.nl/activiteiten-kalender

Josephine Meijaard

Mijn naam is ben Josephine (2004), een nieuwsgierige eerstejaars student aan de School voor Journalistiek. Vorig jaar heb ik in het politieke landschap gewerkt in Zeeland, waar ik tijdens de verkiezingen actief deel uitmaakte van het communicatieteam van de Provincie. Onlangs heb ik mijn opleiding tot content creator op het Grafisch Lyceum met succes afgerond. Deze boeiende opleiding heeft er tot geleid dat ik mezelf wil focussen op de inhoud van content. Mijn passie ligt in het delen van boeiende verhalen en ik hoop een bijdrage te leveren aan de wereld van de journalistiek.