Utrecht Zuid

Volksclub FC Utrecht laat supporters in de steek

De slechte prestaties van FC Utrecht hebben niet alleen invloed op het veld, maar ook daarbuiten. Na de slechtste competitiestart ooit en de zoveelste trainer die ontslagen wordt, is het officieel crisis bij FC Utrecht. Naast de interne crisis, is er ook een extern probleem. Supporters voelen zich aangehoord en snappen niets van het huidige beleid.

De supporters van FC Utrecht zijn ontevreden en dat is ook te merken in Utrecht-Zuid. Lunetten en Hoograven liggen onder de rook van het Galgenwaard stadion en krijgen dus een hoop mee van de sportieve crisis.

Dirk Steenart, beheerder van het grootste online platform voor Utrecht fans en wonend in Hoograven, laat weten dat er een hoop ontevreden heerst; “Ik merk dat veel supporters zich zorgen maken en dat ook geregeld uitspreken.”

Waar FC Utrecht voorheen vaak als volksclub bestempeld werd, lijkt dit momenteel alles behalve de realiteit. Steenart geeft aan; “Als supporter zijnde, voel ik mij totaal niet gehoord door de club”. Steenart vervolgt; “Ik ben niet de enige, ik spreek regelmatig mensen om mij heen die zich ook totaal niet verbonden voelen”.

Aankomend weekend zal Ron Jans zijn debuut maken als trainer van FC Utrecht. Met zijn aanstelling hopen de Domstedelingen de rust te laten wederkeren en het vertrouwen van hun supporters terug te winnen.

Karel Osthoff

Karel Osthoff is een opkomend journalist die momenteel studeert aan de Hogeschool Utrecht. Hij is vooral actief met sportjournalistiek, maar schroomt niet om zijn horizon te verbreden. Als journalist zijnde hoopt hij de ongehoorde kant van een verhaal, een stem te kunnen geven. Komende tijd zal hij zich focussen op Utrecht-Zuid en op deze site items publiceren.