Woerden

Komst nieuw trapveldje stap dichterbij na benefietwedstrijd

Foto: Jelmer de Vries

De wedstrijd tussen Creators FC en Woerden All Stars, waarvan alle opbrengsten beschikbaar worden gesteld voor de realisatie van een nieuw trapveldje in Woerden, is woensdagavond gespeeld. Daar is volgens Nasir Lalout, de jongerenwerker die zich al jaren hard maakt voor de komst van het nieuwe veldje, veel behoefte aan onder jongeren in Woerden.

De gemeente is bereid 65 duizend euro te subsidiëren voor het nieuwe trapveldje, wat betekent dat er nog een gat te dichten is van 25 duizend euro. Of dat gat met de opbrengst van deze wedstrijd gedicht is durft Lalout nog niet te zeggen. ‘We komen er zo meteen achter, maar ik denk dat we nog een stukje missen. Ik hoop dat de gemeente het laatste stukje dan gaat aanvullen’, zegt Lalout na de wedstrijd, waar hij zelf in meespeelde.
Creators FC-speler, en tevens geboren Woerdenaar, Noah Zeeuw stond vanavond ook op het veld in zijn geboortestad. ‘Ik denk niet dat we 25 rooie bij elkaar hebben gehaald, maar ik denk dat we aardig in de buurt komen. Het houdt echter niet op bij de wedstrijd van vandaag want er komt nog een video online en ik hoop dat mensen na het zien van de video zien ook een steentje willen bijdragen’, aldus Zeeuw.

Belang trapveldje

Gevraagd naar wat het veldje zou gaan opleveren laat YouTuber Noah Zeeuw weten dat het voor velen een verbinding voor de rest van hun leven oplevert. ‘De komst van het veldje is ontzettend belangrijk omdat jongeren er sociale vaardigheden door gaan opdoen en meer fysiek contact met elkaar krijgen, wat in deze tijd zo belangrijk is. Het is dus veel meer dan alleen een veldje’, zegt Zeeuw.

Nieuw symbool in de wijk

Volgens de 18-jarige Lalout zou het veldje een nieuw symbool in de wijk worden. ‘Een plek waar iedereen, van alle nationaliteiten en alle leeftijden, samen kan komen om lekker te gaan sporten met elkaar. Het gaat dus voor verbinding in de wijk zorgen, dat vind ik echt belangrijk’, vertelt hij.
De naam en exacte locatie van het veldje worden later bepaald.

Luister hier naar het audio-interview van Lars Heezen met Nasir Lalout:

Jelmer de Vries

Jelmer de Vries (2005) is werkzaam als journalist bij SvJ Media Woerden. Hij is geïntrigeerd door mooie, interessante verhalen en gaat deze achterna. Hij probeert de lezer of luisteraar in elk verhaal mee te nemen door zijn verhalen met passie te maken en over te brengen. Deze student journalistiek voelt zich vrij om op de redactie van SvJ Media Woerden te doen waar hij goed in is en wat hij leuk vindt.