Woerden

Een kerstmarkt voor ALS, maar vooral voor Abbo

Foto door Dagmar van Hoogstraten

Rond de feestdagen zijn veel mensen samen met familie en vrienden en wordt er gedacht aan dierbare. Er worden kaarsjes aangestoken in kerken, verhalen gedeeld en nagedacht over de dingen die er om ons heen gebeuren. Zo ook in Woerden, waar er een kerstmarkt is opgezet om geld op te halen voor onderzoek naar de spierziekte ALS.

Het missen van overleden dierbare rond de feestdagen en met de jaarwisseling voor de deur is voor veel mensen een bekende gedachte. Zeker als een dierbaar persoon vroeg komt te overlijden. ALS (amyotrofische laterale sclerose) is een spierziekte die ervoor zorgt dat de spieren één voor één uitvallen. Na de diagnose is de verwachte levensduur nog maar drie tot vijf jaar. Volgens artsen en onderzoekers is er bijna een doorbraak in het onderzoek en die kan alleen bewerkstelligd worden met meer geld. Ook 3FM Serious Request haalt dit jaar geld op voor Stichting ALS.

Ook lokaal wordt er geld opgehaald voor ALS, zoals hier in Woerden. Hieronder kunt u luisteren naar een audio-reportage van Dagmar van Hoogstraten met Corrie van Cuylenburg en Charlotte van Dommelen.

Boris Beelen

Mijn naam is Boris Beelen, beginnend journalist en student aan de Hogeschool Utrecht. Sinds kleins af aan ben ik al geïnteresseerd in het verhaal achter de mens, wat drijft mensen tot bepaalde keuzes en heeft men daar concrete motieven voor. Naast interesse in de wereld om mij heen, heb ik veel passie voor sport. Met name de voetballerij trekt mijn aandacht en het is een droom van mij om ooit actief te zijn in de sportjournalistiek. Ook vind ik het erg leuk om mijn horizon te verbreden en om meer te leren over onderwerpen waar ik nog maar weinig van af weet. Op dit moment publiceer ik voor SvJ Media, een media platform van de Hogeschool Utrecht. De publicaties gaan over Woerden en omstreken.