Biltse Nieuwe

De Werkwinkel biedt gratis spullen voor surprises en gedichten aan

De vrijwilligers Wandrina van Voorst en Lien Wong helpen de twee HU studenten met hun surprise. Foto: Danny Steensma

DEN DOLDER – Onder de Werkwinkel van Ingrid Wong in Den Dolder konden mensen op woensdag 29 november terecht voor gratis materialen voor het maken van hun surprises en gedichten. Deze nieuwe beschikbare ruimte onder de Werkwinkel wordt ook wel de Maakplaats genoemd.

Wandrina van Voorst en Lien Wong zijn als vrijwilligers aanwezig om te helpen. ‘Vooral mensen tussen de zes en achttien jaar vragen om assistentie bij het maken van surprises en gedichten’, vertellen de twee vrijwilligers. Wandrina vertelt dat dit de eerste keer is dat het wordt georganiseerd omdat er eindelijk meer ruimte vrij is in de Werkwinkel. Ze vertelt dat het haar idee was om ondersteuning te bieden voor het maken van surprises en gedichten omdat sommige mensen surprisestress hebben. Lien is door haar dochter gevraagd om te helpen met het maken van de gedichten. ‘Helaas is er nog niemand langsgekomen die hiermee hulp nodig heeft’, vertelt Lien.

De vrijwilligers krijgen geen vergoeding voor hun hulp; ‘we krijgen wel gratis pepernoten en thee’, vertelt Lien lachend. Wandrina is vooral onder de indruk van wat er allemaal voor surprises worden gemaakt: ‘we zagen verschillende surprises langskomen zoals een berglandschap, een manege en een groot theater’. De berglandschap surprise wordt gemaakt door twee mede-collega’s van de Hogeschool van Utrecht die toevallig aanwezig zijn.

Of deze activiteit volgend jaar weer georganiseerd zal worden? Daar zijn de vrijwilligers het zeker over eens.

Luister hier naar een audio-interview van verslaggever Evi Roodbeen met vrijwilliger Wandrina van Voorst:

Danny Steensma

Danny Steensma (2005) is een beginnend journalist die studeert aan de Hogeschool van Utrecht. Hij maakt nieuwsberichten in Utrecht-Zuid en wil nog meer leren over hoe iemand een goede journalist wordt. Het lijkt hem leuk om iets te doen met radio, maar wil wel verder groeien in alle aspecten van journalistiek. Hij is optimistisch voor de toekomst en kijkt er naar uit wat het gaat brengen. Danny Steensma is in 2022 geslaagd op het Cals college Nieuwegein. Hij deed daarna HBO-ICT voor een jaar en besloot daarna toch te kiezen voor journalistiek. Danny is beschikbaar via danny.steensma@student.hu.nl als u contact wilt opnemen