Biltse Nieuwe

Opkomst eerste kerstbingo korfbalvereniging Tweemaal Zes hoger dan verwacht

MAARTENSDIJK – De eerste kerstbingo georganiseerd door korfbalvereniging Tweemaal Zes is een feit. De kantine zit vol, met leden van de vereniging, maar ook met niet-leden. De prijzenpot bestaat vooral uit kerstdecoratie en chocolade.

De opkomst is stukken hoger dan gedacht. “We hadden gerekend op zo’n 45 mensen. Er zijn nu denk ik wel 60 mensen, we hebben er zelfs tafels bij moeten zetten”, aldus Matthias de Heer, de barman. Het publiek bestaat vooral uit leden van de korfbalvereniging, die betalen ook minder entree dan de niet-leden. De Heer: “Ik gok dat het grootste deel niet-leden ouders van kinderen zijn die bij ons korfballen”.

Opvallend is dat de kerstbingo ruim drie weken voor Kerstmis wordt gehouden. De verklaring van Hanneke is simpel: “Volgende week vrijdag moet ik werken, en de week daarna is het de vrijdag voor Kerst. Dan komt er gewoon niemand!”

Luister naar het interview van Wessel:

Luister naar het interview van Jarle:

Ted Kuiper

Ted Kuiper is beginnend journalist die nieuws maakt over de regio Bilthoven/De Bilt en Den Dolder. Hij schrijf over onderwerpen als jongeren, bestuur en cultuur. Hij woont in Amsterdam, maar studeert in Utrecht, waar hij aan de School voor Journalistiek studeert.