Hilversum

‘Dille & Kamille’ geeft tegengeluid op ‘Black Friday

‘Black Friday’, een dag waarop veel winkels meededen aan de hoge kortingen en speciale aanbiedingen op hun producten. De winkelketen Dille & Kamille gaf hier geen gehoor aan en maakte een statement genaamd: Green Friday. Op deze dag, 24 november, hielpen ze mee  met de aanplant van 16 voedselbossen en vierde het filiaal uit Hilversum hun 12-jarig bestaan. Alle webshops en deuren van de filialen in Nederland, België en Duitsland waren gesloten.

De filialen van Dille en Kamille hebben geholpen met de aanplant van de voedselbossen, in samenwerking met Stichting Voedselbosbouw Nederland. Het Dille & Kamille team uit Hilversum vierde tijdens deze Green Friday-actie ook nog eens het 12-jarig bestaan van de winkel. Door de sluiting hopen ze andere Hilversumse winkeliers te inspireren ook tegengeluid te geven aan de ‘Black Friday’ kortingen.

De ‘green Friday actie’ is een jaar geleden voor het eerst uitgevoerd als tegengeluid op ‘Black Friday’. “Wij geloven niet in kopen, kopen, kopen en ‘hoge kortingen’” De actie bracht vele positieve reacties van de consument op en door een post op sociale media hierover kwamen velen klanten uit Hilversum zelfs meehelpen met het aanplanten. “We hadden de hoeveelheid enthousiaste reacties hierop niet verwacht”.

Duurzaamheid is altijd al een belangrijke prioriteit voor Dille & Kamille geweest, ze laten dat zien in hun assortiment en zelfs in het transport daarvan. Het volgende doel van het bedrijf is de stop van plasticverpakkingen. Dit is een lastig beginsel, omdat de producten eerst uit de fabriek moeten komen. “Het is lastig om het plastic verpakken van producten bij de fabrieken te doorbreken”.  Toch is de ‘Green Friday-actie’ een goed begin en zal Dille en Kamille altijd streven naar meer duurzaamheid in het bedrijf.

jill Petra

Mijn naam is Jill en ik ben 20 jaar oud. Momenteel ben ik een enthousiast beginnend journalist en studeer ik aan de Hogeschool Utrecht, Journalistiek. Dit jaar ben ik actief in mijn hyperlocal Hilversum waar ik wekelijks nieuwe producties op plaats. Onderwerpen zoals cultuur/vrije tijd en religie/spiritualiteit interesseren mij het meest omdat ik het leuk vind om verrast te worden door andermans behoeftes of gewoontes.