Hilversum

Selecteer Pagina

5 December drukte

5 December drukte

Sinterklaas cadeau op straat in Hilversum. Door: Chimène de Jonge

Het is bijna pakjesavond en de hulppieten zijn druk met het doen van de inkopen hiervoor, dit is ook te voelen in de winkelstraten van Hilversum. De chocoladeletters vliegen ook dit jaar weer over de toonbank. Voor speelgoedwinkel Mevrouw Groen in Hilversum is de week voor 5 december dan ook de drukste week van het jaar.

De laatste twee weken is er een groot verschil in drukte te merken. Vooral chocoladeletters worden in grote hoeveelheden ingekocht en ook weer in grote hoeveelheden verkocht. ‘Wij verkopen ze sinds begin november, maar sinds twee weken voelen wij echt een piek’, verteld Jamie Groenhart (31) van Coco & Sebas, een cadeauwinkel die vooral gericht is op het verkopen van chocolade. Door de drukte zetten veel winkels extra personeel in en worden er meer producten ingekocht.  ‘Het is wel veel drukker dan voorheen, maar de werkdruk wordt ons gelukkig niet teveel, het is niet dat wij hier heel veel stress van krijgen als winkelmedewerkers’.

The Bohemian Cat Lady die zich bevindt in de Gooische Brink Passage bereidt zich voor op de drukte van de december maand door vooraf cadeaupakketten samen te stellen, hierdoor worden haar producten ook aantrekkelijker om het als cadeau te geven. Ingrid Soekroella (49), eigenaar van The Bohemian Cat Lady merkt al wel dat het veel drukker begint te worden. De 5 december drukte is voor haar alleen niets vergeleken met de opkomende kerstdrukte.

De week voor pakjesavond (5 december) is vaak een drukke tijd voor de pakket punten, ook in Hilversum. Hoe het dit jaar gaat, hoort u in het interview door Nina Bakker met Rik Gerritsen (27) werkzaam bij het PostNL punt in de winkel FoodLovers.

Over de auteur

Chimène de Jonge

Chimène de Jonge (22) , journalist in opleiding aan de Hogeschool te Utrecht (SVJ). Voordat zij haar keuze voor het vak in de journalistiek maakte heeft ze eerst een aantal jaren rond gereisd om meer van de wereld en andere culturen te zien en te leren. Door de reizen die ze heeft gemaakt is ze nog ruimdenkender geworden en heeft ze connecties over de hele wereld gemaakt die ze ook met plezier onderhoud. Ze is erg avontuurlijk en staat altijd open voor nieuwe uitdagingen, spontane ideeën is Chimène dan ook gek op. Met creatief zijn en nieuwe dingen creëren houdt ze zich erg graag bezig, zo legt ze ook altijd dingen vast. Een camera is altijd in de buurt te vinden, mede om de herinneringen die ze maakt ook een permanent plekje in haar geschiedenis te geven en deze te delen met haar omgeving op de socials. Zo denkt Chimène ook dat social media een groot onderdeel gaat zijn in de toekomst van de journalistiek. Door dingen die ze heeft meegemaakt en heeft gezien, weet ze dat het leven ook een erg serieuze kant heeft. Er zijn teveel mensen die zich ongehoord voelen, die zou ze graag een stem willen geven. Verhalen vertellen is dan ook wat ze het liefst zou willen doen binnen het vak van de journalistiek, dit door middel van het maken van documentaires en programma’s.