Hilversum

Olympia 25 Onthult kunstwerk bij herdenking MH17 slachtoffers

Foto van: Robin de Jong

Op zaterdag 25 september heeft er een herdenking plaatsgevonden voor de slachtoffers van de MH17 vliegramp in Hilversum, georganiseerd door Olympia 25. De lokale sportburgemeester van Hilversum was ook aanwezig bij het onthullen van het kunstwerk, samen met de voorzitter van Olympia 25

De wethouder van Hilversum, Karin van Hunnik, vond het heel belangrijk en fijn om deel te mogen nemen aan dit evenement. Een week geleden heeft ze iedereen uitgenodigd om deel te nemen aan het eerbetoon aan de MH17-slachtoffers. Karin waardeert de club enorm, omdat ze altijd in staat zijn buiten de lijntjes te kleuren. Olympia 25 viert dit moment omdat ze al zes tot vijf jaar bezig zijn met het kunstwerk en het nu eindelijk klaar is. Dit prachtige kunstwerk is gemaakt door Dominique en bestaat uit zes panelen, elk voor een van de zes leden, evenals zonnebloemen die bij elk MH17-kunstwerk horen. Het kunstwerk komt te staan in de hal van de club.

Olympia 25 is een club die zich verbindt in vriendschap, ambities en ontwikkeling. Alles wat ze doen, koppelen ze aan deze drie kernwaarden, volgens de voorzitter. Hij benadrukt het belang van het herdenken van de slachtoffers. Tijdens de ramp hebben ze zes leden verloren, wat destijds een diepe impact had op Olympia 25. De herdenking vindt niet plaats op de dag van de gebeurtenis, maar elk jaar houden ze een minuut stilte tijdens hun eerste competitiewedstrijd. Dit jaar werd een kunstwerk onthuld op zaterdag 23 september, met een groter publiek dan ooit tevoren.

Ze zullen dit blijven herhalen om de slachtoffers jaarlijks te herdenken. Het tonen van medeleven is essentieel en verdient aandacht van de club. Zelfs tijdens de coronaperiode werden de slachtoffers herdacht tijdens de eerste mogelijk gehouden wedstrijd van dat seizoen.

Sen Klassie

Ik ben Sensile Klassie en ben 22 jaar. Ik studeer Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht, op dit moment werk ik samen met mijn klas als redactie voor SVJ-media met als regio Hilversum.Ik vind buitenland Journalistiek en misdaad journalistiek het interessants. In de toekomst kijk ik ernaar uit een nieuwslezer te worden of onderzoeken te doen. Je vindt hier artikelen terug waar ik de lezers op een heel pakkend manier wil bereiken en iedereen een stem kan geven.