Houten

Stichting Houten Geeft zorgt voor een sinterklaasfeest voor ieder kind

HOUTEN – Voor de tweede keer organiseert stichting ‘Houten Geeft’ de sinterklaasactie in Houten. In samenwerking met winkelketens en door middel van donaties zorgt deze stichting ervoor dat ieder kind in Houten een nieuw cadeautje zal krijgen met pakjesavond. Gezinnen die minder bedeeld zijn kunnen via de Voedselbank of SchuldHulpMaatje hun verlanglijstje indienen en dan gaat stichting ‘Houten Geeft’ ermee aan de slag.

Stichting ‘Houten Geeft’ maakt dit sinterklaasfeest 55 kinderen blij met een cadeau, die anders zonder hadden gezeten. Ouders nemen het initiatief om hun kinderen een verlanglijstje te laten maken, met in gedachte het maximale bedrag dat een cadeau mag kosten. De sinterklaasactie is de grootste actie van het jaar die stichting ‘Houten Geeft’ organiseert.

Bijna alle aanmeldingen voor de actie lopen via de voedselbank van Houten of SchuldHulpMaatje. De stichting krijgt enkele keren zelf aanmeldingen voor de actie. De mensen die lopen bij de voedselbank maken meestal liever niet bekend dat ze hier gebruik van maken, en vandaar dat veel aanmeldingen op een anonieme wijze verlopen.

Voordat stichting ‘Houten Geeft’ ontstond, was stichting ‘Het Houtens Hulppietje’ er in Houten. Toen er bekend werd gemaakt dat ‘Het Houtens Hulppietje’ twee jaar geleden bleek te stoppen heeft Eric Pothoven samen met de andere drie bestuursleden de nieuwe stichting ‘Houten Geeft’ opgericht. Stichting ‘Houten Geeft’ bestaat nu bijna twee jaar.

Suzie van Kesteren

Suzie van Kesteren (2000) is eerstejaars student op de school voor Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Zij is geboren en getogen in Amsterdam en noemt zichzelf dan ook een echte Amsterdammer. Suzie is wat laat begonnen met studeren en zit als een van de oudere studenten in haar jaar. Dit komt mede omdat zij de jaren voordat ze begon aan de studie een boel andere dingen gedaan heeft. Natuurlijk heeft ze ook gereisd, naar Zuid-Amerika met een vriendin. Hier kwam ze vast te zitten in Peru door de corona uitbraak, waardoor ze haar eerste moment op TV heeft bereikt op het NOS-journaal. Ze heeft op haar 20e tot haar 22e leeftijd een bedrijf gerund in Amsterdam-Oost. Het bedrijf heet Studio/K, een restaurant en bioscoop, geheel gerund door studenten. Ze heeft hier in het bestuur gezeten en ervaring opgedaan in een bedrijf runnen en de leidinggevende functie te hebben. Genoeg gedaan, maar nu wordt het eens tijd om te gaan studeren.