Houten

Rond on Ice, vóór Houten dóór Houten

De plek waar de schaatsbaan komt te staan, Het Rond. Foto gemaakt door Stephanie Peters

HOUTEN – ‘Waar we dit jaar meer op aan het inzetten zijn, is meer lokale initiatieven naar de ijsbaan te krijgen’ aldus Marilou Jens, projectleidster bij de organisatie Rond on Ice. De voorbereidingen voor het drieweekse schaatsfestijn op het rond in Houten zijn al in volle gang, met dit jaar dus het oog gericht op lokale bedrijven en het creëren van een gemeenschap.

Het evenement, dat op vrijwillige basis wordt georganiseerd door lokale enthousiastelingen waaronder ondernemers uit de regio, staat op het punt zijn 6e editie te beleven. De organisatie zet zich in voor een community gericht evenement door veel vrijwilligers uit Houten in te zetten en verschillende activiteiten voor de inwoners te organiseren.

Lokale initiatieven worden actief gestimuleerd; de ouderenlunch is weer terug van weggeweest en er worden meerdere zangkoren ingevlogen om een live optreden te geven op de zondagen. Ook kunnen dit jaar groep 5 t/m 8 van de lokale basisschool zich wederom opgeven om te komen schoolschaatsen in de eerste week.

Hiernaast kunnen de bezoekers genieten van een kopje koffie in de ‘Huiskamer van Houten’, een centraal element van de schaatsbaan. Hiermee wordt niet alleen de schaatservaring verrijkt maar wordt er ook een ontmoetingsplek voor de Houtenaren gecreëerd.

Met deze gevarieerde activiteiten en sterke lokale betrokkenheid hoopt de jaarlijkse ijsbaan van Houten wederom een onvergetelijk winterfestijn te worden dat verder gaat dan alleen schaatsplezier.

Luister hieronder naar het interview tussen Anna Tetenburg en Marilou; projectleider van het ‘Rond on Ice’.

Stephanie Peters

Stephanie Peters is een 20-jarige studente aan de School van Journalistiek in Utrecht. Stephanie is een nieuwsgierige, positieve en (meestal) vrolijke jonge vrouw die graag alles van een onderwerp wil weten. Oorspronkelijk is zij geboren in een kleine stad op de Veluwe; Apeldoorn, waar niet veel te beleven viel en is daarom verhuisd naar de stad Utrecht. Hier heeft zij twee studies gevolgd die uiteindelijk niet aansloten bij haar visie op de toekomst en ziet deze positiever in bij Journalistiek. Stephanie heeft een luisterend oor maar vind het daarnaast ook heel fijn om een lach op iemand gezicht te toveren door middel van humor en dit te laten doorstralen in haar werk.