Houten

Nieuwe kunstexpositie in gemeentehuis Houten

HOUTEN – Stichting Kunst om de Hoek opende wederom een nieuwe tentoonstelling in het gemeentehuis van Houten. Met als doel kunstenaars en kunstliefhebbers in Houten en omstreken met elkaar te verbinden zijn deze maand de kunstwerken van Marijke Prins en Wim Vleeskens aan de orde.

In de algemene ruimte van het gemeentehuis van Houten is voor de vierde keer een expositie, waar ditmaal de kunstwerken van Marijke Prins en Wim Vleeskens tentoongesteld worden. Tot eind oktober zijn de werken te bezichtigen. Een combinatie van schilderijen en kunstwerken gemaakt vanuit zowel ijzer als hout vullen de ruimte die eerder als niet meer diende dan inkomhal.

Marijke Prins was degene die plus minus een jaar geleden initieerde de openbare ruimte in het gemeentehuis te laten dienen als expositieruimte. Zij raakte geïnspireerd door de gemeente Nieuwegein waar al jarenlang kunst tentoongesteld wordt in een van de kamers van de wethouder.

‘Kunstenaars zijn in principe altijd op zoek hun kunst tentoon te stellen dus is een algemene ruimte als deze in het gemeentehuis ideaal.’ Er lijkt veel vraag naar te zijn, zelfs zo dat de agenda tot aan de eerste paar maanden 2024 al volgepland staat.

Elke expositie is een combinatie van twee of meer kunstenaars, vaak twee en drie dimensionaal gecombineerd. ‘Zo vullen de kunstwerken en de kunstenaars elkaar altijd aan’ en is het dus voor een ieder leuk om te bezichtigen. Kunst om de Hoek, een platvorm die kunstenaars in en rond Houten met elkaar verbindt, is dan ook blij met deze plek in het gemeentehuis.

Audio-interview door Suzie van Kesteren

Belle Moll

Belle Moll (2002), is beginnend journaliste en volgt dan ook Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Met een universitaire achtergrond in de sociale wetenshappen gaat de Amsterdamse met een onderzoekende en analyserende wijze te werk wat ook terug te zien is in haar schrijfstijl. Haar achtergrond in de aard- en duurzaamheidswetenschappen tekent haar interesses en zo werkstijl. Naast de journalistische werkzaamheden is Belle vaak aan beide kanten van de bar te vinden waar haar nieuwsgierigheid en tevens leergierigheid haar dag en nacht blijft prikkelen tot nieuwe ideeën.