Houten

Korfbalvereniging Victum verkoopt opnieuw loten

Houten – De Grote Clubactie is een jaarlijks terugkerend fenomeen bij veel sportclubs in Nederland. Ook de jeugdleden van korfbalvereniging Victum verkopen de komende weken loten om extra inkomsten voor de club te genereren. Met deze opbrengst kunnen benodigdheden worden aangeschaft om de club draaiende te houden.

‘Het is een eenvoudige manier om geld voor de club te verdienen via de Grote Clubactie’, aldus Ank Versteeg, een bestuurslid bij Victum. Al 25 jaar lang coördineert ze deze actie en is dus goed op de hoogte van het belang van de lotenverkoop: ‘Met dit geld kunnen we bijvoorbeeld spullen aanschaffen voor de jeugd, zoals extra manden, ballen, of zoals twee jaar geleden, een nieuw elektronisch scorebord.’ Voor slechts €3 verkopen de leden tot en met 15 jaar loten waarmee duizenden euro’s worden opgehaald.

De Grote Clubactie

Jaarlijks nemen ruim vijfduizend clubs deel aan de Grote Clubactie, waarbij gezamenlijk 4,5 miljoen loten worden verkocht. Dit jaar zijn de hoofdprijzen €100.000, een gloednieuwe auto, en een volledig verzorgde reis naar het buitenland.

Geen zin om te lezen? Beluister hier het interview van Jari Bosma met Ank Versteeg. Op de achtergrond hoort u haar kleinzoon.
Jari vraagt haar wat de opbrengst van de Grote Clubactie vorig jaar was.

Bas van Schaik

Bas van Schaik (2005) is eerstejaarsstudent op de School van Journalistiek op de Hogeschool Utrecht. Naast zijn passie voor het schrijven van nieuwsartikelen, is hij zeer gefascineerd door het radiovak. Na ervaring op te hebben gedaan bij de lokale omroep van Capelle a/d IJssel, is hij nu wekelijks te horen bij het opleidingsstation van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO KX). Hier krijgt Bas (stem)coaching met als doel door te stromen naar de landelijke radio. De in Rotterdam wonende student is van nature geïnteresseerd in het leven van anderen en is erg nieuwsgierig aangelegd. Voor tips en andere suggesties is Bas te bereiken via bas.vanschaik@student.hu.nl