Sinterklaas is er voor iedereen

Een actie in het westelijke gedeelte van Zuid-Holland, waarbij er cadeaus voor kansarme kinderen ingezameld worden. Ook de lokale omroep uit Zoetermeer doet mee het het initiatief. In het cultuurcentrum CKC is een radiostudio opgebouwd, waar mensen hun bijdrage kunnen doen.

‘En rij dan niet stilletjes ons huisje voorbij!’ Sinterklaas is de goedheiligman die alle lieve kinderen beloont met een zak vol cadeaus, maar niet in ieder huishouden is het vanzelfsprekend dat de sint het schoentje vult. De prijzen zijn voor sommige hulpsinterklazen aardig hoog en daarom niet meer te betalen. Hierdoor zijn er veel kinderen die in deze tijd van het jaar teleurgesteld worden. Daar helpt de stichting ‘Sintvoorieder1’ bij het inzamelen van cadeautjes voor kansarme gezinnen.

De stichting bestaat uit een hoop vrijwilligers die de cadeaus sorteren en inpakken. Er worden pakketten samengesteld, die uiteindelijk naar de kinderen gaan. Daarbij wordt er ook gelet op de leeftijd van de kinderen, door het speelgoed aan de jongere leeftijdscategorie te geven en de gezichtsmaskers of nagellak aan de oudere. Op deze manier kunnen alle kinderen een cadeautje ontvangen waar ze gelukkig mee kunnen zijn.

De lokale omroepen uit het westen van Zuid-Holland, doen allemaal mee met de actie. Ze proberen via de radio mensen op te roepen om cadeaus te komen doneren, zodat er zoveel mogelijk opgehaald kan worden. Iedereen kan helpen door een donatie te doen en dit mag zowel oud als nieuw speelgoed zijn. Alle gedoneerde items worden gecontroleerd en niks wordt zomaar weggegooid.

De lokale omroep van Zoetermeer, ZFM, doet ook mee aan de actie. Zij staan de gehele week in het cultuurcentrum CKC met een eigen opgebouwde studio. Hiermee proberen ook zij de Zoetermeerders op te roepen om zoveel mogelijk te komen doneren. Morgen, vrijdag 24 november, wordt het gehele aantal cadeaus van de omroepen bekend gemaakt door omroep West. Dit gaat gebeuren in de bibliotheek van Den Haag. Luister hier naar de audioreportage, over de Sintvoorieder1 actie van ZFM:

Danique Mater

Hey lezers! Mijn naam is Danique Mater, 20 jaar oud en kom uit Zoetermeer. Momenteel typ ik mijn eerste kilometers op het toetsenbord en draai ik mijn eerste items met professionele apparatuur. Benieuwd naar mijn journalistieke avontuur? Check it out!