City Pier City marathon dit jaar weer met KWF kankerfonds

AMSTERDAM- In het interview met Linda Sumner, woordvoerder van het KWF Kankerfonds, werd door haar enthousiasme uitgesproken over de hernieuwde samenwerking met de City Pier City Loop in Den Haag op 10 maart. Sumner benadrukte de waarde van dergelijke evenementen voor het vergroten van bewustzijn en het inzamelen van fondsen voor kankeronderzoek en -ondersteuning. Ze uitte haar dankbaarheid jegens de organisatoren en deelnemers voor hun voortdurende steun.

In Den Haag is Kira Geheniau, een 21-jarige studente die deelneemt aan de marathon om geld in te zamelen voor kankeronderzoek. Voor Kira heeft dit doel een diepgaande persoonlijke betekenis, omdat haar vader dit jaar aan kanker is overleden. Ze vertelde over haar motivatie om deel te nemen en hoe ze zich vastberaden voelt om een verschil te maken in de strijd tegen deze ziekte. Kira deelt haar hoop dat haar inspanningen kunnen bijdragen aan een toekomst waarin meer onderzoek gedaan kan worden naar de ziekte en er meer awarness komt voor de impact van kanker voor zowel patiënten als familie leden.

De City Pier City Loop, ook wel bekend als de CPC Loop, is een jaarlijks terugkerend hardloopevenement dat plaatsvindt in Den Haag. Het evenement staat bekend als een van de grootste en meest populaire hardloopevenementen in Nederland. Het evenement staat niet alleen bekend om een sportieve uitdaging, maar ook om de gelegenheid om geld in te zamelen voor goede doelen, zoals het KWF Kankerfonds.

Bekijk de Reportage van Leonoor hier:

Leonoor Hulspas

Leonoor Hulspas is tweeëntwintig jaar oud en woonachtig in Den Haag. Ze studeert sinds dit schooljaar journalistiek aan de hogeschool van Utrecht en schrijft nieuwsartikelen voor de nieuwssite De nieuwsooievaar. Ze hoopt later verhalen en columns te mogen schrijven voor één van de grote Nederlandse magazines.