Rutgers en SOA AIDS NL bieden nieuw inzicht in seksueel landschap jongeren

De Rutgers Stichting en SOA AIDS Nederland publiceerde eind januari het onderzoeksrapport Seks onder je 25e. Eerder werd in dezelfde opzet in 2005, 2012 en 2017 hetzelfde onderzoek gedaan. Het onderzoek is gedaan onder tienduizend jongeren van dertien tot en met vijfentwintig jaar oud. De Rutgers Stichting probeert hiermee grip te krijgen op het seksuele landschap van jongeren. Het is gedaan in samenwerking RIVM, het CBS en GGD’en en gefinancierd door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Koenraad Vermey is policy officer bij SOA AIDS NL en was direct betrokken bij het onderzoek.Belle Barbé heeft Bureau Belle Barbé en De Seksualiteitschool opgericht. Het bureau focust zich voornamelijk op het geven van trainingen binnen organisaties en scholen. Ook biedt het opleidingen tot aandachtsfunctionarissen seksuele gezondheid bij Bureau Belle Barbé. De Seksualiteitschool is een opleidingsinstituut voor allerlei seksualiteitsthema’s.

Ruben Brandon

Ruben Brandon studeert Journalistiek aan de School voor Journalistiek in Utrecht.