Stichtse Vecht

Maarssense bedrijven bundelen krachten: Kerstboomverkoop voor goede doelen ondanks prijsstijging en groeiende vraag

Kerstboomfoto - Unsplash

Tafelronde Maarssen verkoopt dit jaar, in Maarssen, weer kerstbomen voor het goede doel: De voedselbank, stichting leergeld en het brugwachtershuisje. Niet alleen zij dragen deze feestdagen hun steentje bij, ook andere tuincentra in de omgeving doneren een deel van de winst aan een goed doel.

Ronde Tafel Maarssen is een serviceclub voor jonge ondernemers die zich hard maken voor verschillende goede doelen. Zo ging de opbrengst van vorig jaar naar kinderboederij  ́De Vechtse Hoeven´. Ook dit jaar zijn ze dus weer van de partij en dit jaar zetten zij zich in voor onder andere de voedselbank in Stichtse Vecht. “Wij kiezen de goede doelen met elkaar op basis van lokale impact bij verschillende gebieden.” aldus Daan Poelman, lid van de ronde tafel maarssen. Zij zijn niet de enige die de voedselbank tegemoet komen dit jaar, ook tuincentrum Steck doneert een deel van de winst en producten aan de voedselbank.

Met de stijgende prijzen door de inflatie zijn ook de kerstbomen er niet goedkoper op geworden, maar volgens tuincentrum Steck bleek de stijging gelukkig mee te vallen; “Ja, het is wel iets duurder geworden, maar niet opvallend veel.” Wel is opvallend dat de opkomst, niet alleen bij tafelronde Maarssen maar ook Praxis Maarssen en tuincentrum Steck, een toename aan kerstbomen kopers heeft in vergelijking tot vorige jaren. “We zien dat het hier steeds sneller en drukker volstroomt” volgens een medewerker van de Praxis in Maarssen.

Rosalie Wildeman is in gesprek gegaan met Daan Poelman, aspirant-lid van de vereniging de Ronde Tafel Maarssen, en medeorganisator van de kerstboomverkoop. Hij vertelt onder andere hoe de goede doelen gekozen worden, en of mensen weten dat ze het goede doel steunen met hun kerstboom.

Emma Ekering

Vanaf jongs af aan had ik al veel te vertellen. Deze verhalen hebben hun weg gevonden naar de Hogeschool Utrecht voor Journalistiek waar ik, Emma Ekering, op lerende wijze artikelen maak. Na de Havo hebben afgerond op kunstopleiding, de Theaterhavo/ vwo, ben ik in mijn tussenjaar dieper ingedoken in de kunst van de Taal en vervolgde ik mijn studie in Oxford waar ik mijn kennis verruimde met Engelse Literatuur. Dat sloeg aan, maar een zekere creatieve kriebel naar het maakproces bleef aanwezig waarna ik besloot de Journalistieke wereld in te duiken. Nooit heb ik door gehad dat de podcasts die ik luisterde in de trein, de interviews die ik keek met mijn favoriete 'influencer' en de stukken die ik las over demonstraties allemaal journalistiek waren. Mijn interesse ligt voornamelijk in de kunstwereld maar ook onderwerpen zoals feminisme, educatie, mode, mentale gezondheid in het specifiek bij jongeren en nog veel meer. Met een creatieve blik op de wereld en een brandende passie om deel uit te maken van een groter geheel ben ik ervan overtuigd dat ik met de juiste begeleiding door kan groeien tot een succesvol journalist.