Stichtse Vecht

Wandel mee door Maarssen door de ogen van Willem van Leusden

Willem van Leusden, een bekende kunstenaar die een groot deel van zijn leven in Maarssen heeft gewoond, is dit jaar 50 jaar geleden overleden. Ter herdenking heeft het Vecht museum een rondwandeling georganiseerd waarbij je door middel van zijn schetsen en een gids de wereld door de ogen van Willem kunt ervaren in Maarssen. Het is een wereld die voor je opengaat, die aan je voeten ligt maar die je nooit eerder hebt opgemerkt. Van het verleden tot het heden, Willem van Leusden blijft een unieke kijk bieden op de geschiedenis van Maarssen.

Verslaggever Riekje Sandifort liep mee op de regenachtige dag, maar ondanks dat had iedereen toch een mooie, brede glimlach.

Riekje Sandifort

Hoi hoi, ik ben Riekje Sandifort, een beginnend journalist aan de Hogeschool Utrecht. Van jongs af aan ben ik dol op schrijven en nieuwsgierig om alles om mij heen te ontdekken. Ik vind het interessant om verschillende perspectieven op de wereld te beschouwen en de maatschappelijke problemen die nu en altijd al hebben bestaan, onder ogen te zien. Op de studie Journalistiek probeer ik mezelf verder te ontwikkelen en open te stellen voor de wereld van nieuwsgierigheid.